آموزش ها, اخبار

حل مشکلات رایج و تعمیرات پهپاد ( هلی شات)

تعمیرات پهپاد

در این نوشته ما در شرکت کارتال قصد داریم، مشکلاتی که گاهی اوقات پرنده خود مواجه شوید را که نیاز به عیب یابی و تعمیرات پهپاد دارند، بررسی کنیم.

مشکلات رایج پهپاد و راه حل آن ها

1. روشن نشدن پهپاد

  • مطمئن شوید که باتری به درستی متصل و شارژ شده است. هرگونه نشانه ای از آسیب یا تورم باتری را بررسی کنید. اگر باتری در شرایط خوبی است، کلید برق و کانکتورهای پهپاد را برای هر گونه آسیب یا زباله بررسی کنید.

تعمیرات پهپاد

2. بلند نشدن پهپاد

  • ملخ ها را برای هر گونه آسیب بررسی کنید و مطمئن شوید که به درستی و ایمن وصل شده اند. هر گونه مانع در موتورها را بررسی کنید. بررسی کنید که پهپاد در یک سطح صاف قرار دارد و در صورت لزوم کالیبراسیون قطب نما را انجام دهید.

3. سیگنال GPS ضعیف

  •  مطمئن شوید که پهپاد شما در نزدیکی هیچ منبع تداخلی مانند اجسام فلزی بزرگ یا خطوط برق با ولتاژ بالا قرار ندارد. قبل از بلند شدن، منتظر بمانید تا پهپاد شما به تعداد کافی اتصالات ماهواره ای دست یابد. در صورت نیاز سیستم عامل پهپاد خود را به روز کنید، زیرا این کار می تواند عملکرد GPS را بهبود بخشد.

تعمیرات پهپاد

4. پرواز ناپایدار

  • قطب‌نما و IMU (واحد اندازه‌گیری اینرسی) پهپاد خود را مطابق دستورالعمل‌های سازنده کالیبره کنید. پروانه ها را از نظر آسیب یا عدم تعادل بررسی کنید و مطمئن شوید که موتورها به درستی کار می کنند.

5. شارژدهی پایین باتری

  • مطمئن شوید که از باتری و شارژر توصیه شده توسط سازنده استفاده می کنید. از شارژ بیش از حد یا تخلیه کامل باتری خودداری کنید. عمر باتری را بررسی کنید، زیرا باتری‌های قدیمی ممکن است ظرفیت کمتری داشته باشند. پرواز در دمای سرد یا با بار اضافی نیز می تواند عمر باتری را کاهش دهد.

تعمیرات باتری

6. کیفیت پایین تصویر یا فیلم

  • لنز دوربین را با محلول تمیزکننده لنز و پارچه میکروفیبر تمیز کنید. اطمینان حاصل کنید که گیمبال به خوبی کار می کند و عاری از گرد و غبار یا زباله است. بررسی کنید که تنظیمات دوربین پهپاد شما برای شرایط عکسبرداری شما مناسب است.

تعمیرات پهپاد

هر چند وقت یکبار نگهداری و تعمیرات پهپاد را انجام دهیم؟

داشتن یک برنامه منظم نگهداری و تعمیرات پهپاد برای سلامتی پرنده بسیار مهم است. در اینجا یک دستورالعمل کلی برای تعمیرات پهپاد آورده شده است:

  • قبل و بعد از هر پرواز: یک بازرسی کلی از پهپاد خود انجام دهید و هرگونه نشانه آسیب، سایش یا لق شدن قطعات را بررسی کنید. مطمئن شوید که ملخ ها به طور ایمن وصل شده اند و باتری در شرایط خوبی قرار دارد.
  • هر 10 تا 20 ساعت پرواز: بازرسی دقیق تری از پهپاد خود انجام دهید، از جمله بررسی موتورها، تمیز کردن ملخ ها، و اطمینان از عملکرد صحیح دوربین و گیمبال. همچنین این زمان خوبی برای به روز رسانی سیستم عامل پهپاد و انجام هرگونه کالیبراسیون لازم است.

تعمیرات پهپاد

  • هر 50 تا 100 ساعت پرواز:  برای بازرسی و تمیز کردن اجزای داخلی پهپاد خود مانند موتورها و لوازم الکترونیکی به مراکز معتبر تعمیرات پهپاد مراجعه کنید. ممکن است مستلزم جداسازی جزئی اجزا پهپاد شما باشد. در صورت لزوم هر قطعه فرسوده یا آسیب دیده باید تعویض گردد.

 

 

در انتها برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *