اخبار, مقاله ها

معرفی پهپاد DJI AIR 3: ویژگی های سطح بالا در یک پهپاد میان رده

خرید ایر 3 (Air 3)

در این نوشته شرکت کارتال قصد دارد به معرفی پهپاد DJI AIR 3 (ایر 3) بپردازد. و تمامی نکاتی که قبل از خرید باید در مورد این پهپاد بدانید در این مقاله جمع آوری شده است.

سری پهپادهای DJI Air همیشه کوچک اما قدرتمند بوده‌اند – و جدیدترین افزوده شده به خانواده ایر با اختلاف بسیار، قوی‌ترین آنهاست.شرکت DJI اخیرا پهپاد ایر 3 (Air 3) را منتشر کرد که در درجه اول به خاطر دوربین های اصلی دوگانه خود از سایر هم خانواده های خود متمایز است. برای بررسی اینکه آیا پهپاد جدید DJI Air 3 ارزش آن را دارد یا خیر در ادامه به معرفی این هلی شات و مقایسه ان با کوادکوپتر های هم رده خواهیم پرداخت.

معرفی پهپاد دی جی آی ایر 3 (DJI Air 3) به صورت اجمالی

هر دو دوربین  تعبیه شده در پهپاد جدید ایر 3، با زاویه دید عریض و تله متوسط 3 برابری هستند که هر دو قادر به ارائه عکس‌های 48 مگاپیکسلی و فیلم‌های HDR 4K/60fps هستند. در مورد این پهپاد فقط دوربین مهم نیست، بلکه ساخت خود پهپاد است که می‌تواند پیشرفت‌های حیاتی را برای پرواز ارائه دهد، مانند:

مدت زمان پرواز تا 46 دقیقه
سنجش موانع همه جانبه
سیستم انتقال ویدئو O4 HD

DJI Air 3 تاریخچه ای از محصولات DJI Air را گسترش می دهد که با Mavic Air اصلی (که در سال 2018 عرضه شد) شروع شد و از آن زمان برای ارائه Air 2 بهبود یافته و بعداً DJI Air 2S نسخه ی بهبود یافته ی آن بود. سری Air به نوعی شامل پهپاد های  قیمت متوسط می شود که بهترین ها را از نظر هزینه در مقابل کیفیت ارائه می دهد.

و اکنون، ایر 3 اولین پهپاد در سری DJI’s Air است که ویژگی‌های حرفه‌ای مانند دوربین‌های اصلی دوگانه و سنجش موانع همه‌جهت را ارائه می‌کند، در حالی که در عین حال قابلیت‌های سبک وزن خود را با وزن تنها 720 گرم برای آزادی و انعطاف بیشتر حفظ می‌کند.

با توجه به قیمت آن (از 1099 دلار شروع می شود)، DJI Air 3 یک گزینه قابل دسترس برای یک عکاس حرفه ای است که همه امکانات چیزی مانند DJI Mavic 3 Pro (و قیمت بالای آن 2200 دلار) را نمی خواهد. ) اما می‌خواهد یک انتخاب رده بالاتر، بادوام‌تر و قوی‌تر نسبت به مدل ارزان‌تر DJI (مانند Mini 3 Pro 759 دلاری) داشته باشد.

با همه اینها (و بیشتر)، جای تعجب نیست که DJI Air 3 جدید به طور پیوسته در صدر بهترین پهپادها برای عکاسان سال 2023 که به دنبال دوربینی با کیفیت بالا هستند، صعود کرده است.

بررسی DJI Air 3: دوربین‌های اصلی دوگانه

شرکت DJI نمی‌خواهد به یک دوربین بسنده کند وقتی می‌تواند دو دوربین را ارائه دهد. به دنبال پهپادهای بسیار پیشرفته مانند DJI Mavic 3، ایر3  از یک سیستم دوربین اصلی دوگانه بهره می برد، به این معنی که یک پهپاد دارای دو دوربین یکپارچه با آن است. این باعث می شود DJI Air 3 اولین پهپاداز سری Air باشد که چنین ویژگی را ارائه می دهد.

air3

مشخصات این دو دوربین:

یک دوربین 1/1.3 اینچی CMOS با زاویه دید عریض.
معادل فرمت 24 میلی متری.
دیافراگم F1.7.
یک دوربین تله متوسط 1/1.3 اینچی CMOS 3x (می تواند به زوم اپتیکال 3 برابری دست یابد).
معادل فرمت 70 میلی متری.
دیافراگم F2.8.

هر دو دوربین دارای مشخصات یکسانی از نظر موارد زیر هستند:

اندازه پیکسل 2.4 میکرومتر.
عکس های 48 مگاپیکسلی.
سنسورهای 1/1.3 اینچی CMOS.
پشتیبانی از کراپینگ ثانویه برای ترکیب ثانویه آسان.
قابلیت پشتیبانی از ISO بومی دوگانه برای خروجی مستقیم ویدیوی 4K/60fps HDR با نرخ فریم بالا و حداکثر تا 4K/100fps.
پشتیبانی از حالت های رنگی 10 بیتی D-Log M و 10 بیتی HLG.

دو دوربین دارای اندازه سنسور یکسان (در بین دو سنسور مختلف) اما فواصل کانونی متفاوتی هستند. که نه تنها از نظر اندازه و صرفه جویی در هزینه کارآمد است. بلکه می تواند به عنوان یک مزیت برای عکاسان در نظر گرفته شود زیرا کیفیت تصویر ثابتی را ارائه می دهد.

اما چرا دو دوربین مهم هستند؟

پاسخ آسان این است که شما مجبور نیستید بین زیبایی شناسی مورد نظر برای آن عکس یکی را انتخاب کنید. آن دوربین تله متوسط می تواند یک سوژه را مانند یک شخص در مرکز کادر قرار دهد و حس فشرده سازی فضایی قوی ایجاد کند. با یک دوربین با زاویه دید عریض، می توانید بهتر از کل چشم انداز عکس بگیرید.

معمولاً شخصی که هم عکس واید و هم تله شات می خواهد، باید پهپاد خود را فرود بیاورد و به صورت دستی لنزها را عوض کند. داشتن دو لنز نیز گرانتر است.

این دوربین، علاوه بر دو سنسور واضح، به چند دلیل دیگر نیز نسبت به نسل قبلی خود، DJI Air 2S متمایز است. آنها حتی بدون برش FOV در مقایسه با مدل قبلی خود، DJI Air 2S، مشخصات ویدیویی را ارائه می دهند. همچنین، DJI Air 3 اولین پهپاد سری ایر است که از فیلمبرداری عمودی 2.7K (9:16) پشتیبانی می‌کند، به این معنی که عکس‌هایی که فیلم‌برداری می‌کنید می‌توانند به راحتی و بلافاصله در قالب‌های افقی به اشتراک گذاشته شوند، همانطور که در اکثر رسانه‌های اجتماعی وجود دارد. سایت هایی مانند Instagram Reels و TikTok.

DJI همچنین مجموعه‌ای از فیلترهای ND8/16/32/64 را به‌طور جداگانه به فروش می‌رساند که به ویژه در تولید فیلم‌های نرم‌تر در سرعت‌های شاتر پایین‌تر مفید است.

حالت های عکاسی هوشمند ایر 3

مانند بسیاری از پهپادهای DJI، این پهپاد دارای چیزی است که DJI آن را «ویژگی‌های هوشمند» می‌نامد. نظور از این حالت‌های فیلم برداری خودکار هستند که در آن پهپاد یا یک مسیر از پیش تعیین شده را طی می‌کند یا یک شی تعیین‌شده را در مسیر خود دنبال می‌کند، در حالی که سبک‌های ویدیویی خاصی را به‌طور خودکار اجرا می‌کند، مانند ویدیوهای سبک تایم لپس. از جمله حالت های ویدئویی برجسته عبارتند از:

FocusTrack (سوژه را در مرکز کادر ردیابی می کند)
MasterShots (به طور خودکار حرکات دوربین مختلف را انجام می دهد، چندین کلیپ می گیرد، کلیپ ها را ویرایش می کند و موسیقی اضافه می کند)
حالت شب
Hyperlapse (فیلم های 4K افقی یا 2.7K فیلم تایم لپس عمودی)
حرکت آهسته (4K/100fps یا 1080p/100fps را برای ضبط مستقیم یک ویدیوی اسلوموشن 4X انتخاب کنید)
و این فقط برخی از حالت های پرواز است. بسیاری دیگر با نام‌های دیگر مانند Rocket، Droie، Helix و Boomerang وجود دارند که پروازهای مختلفی را به صورت خودکار برای فیلم‌برداری دقیق‌تر نیز انجام می‌دهند.

بررسی DJI Air 3: خود پهپاد ایر 3

هرچند که دوربین فوق العاده ی ایر 3 از نکات بسیار مهم آن است اما نگته ی دیگر تایم پروازی این پهپاد است. عمر باتری 48 درصد بهبود یافته است، اکنون 46 دقیقه زمان پرواز را ارائه می دهد.

مشخصات پهپاد ایر 3

عمر باتری

DJI Air 3 به ویژه از آنجایی که تا 46 دقیقه زمان پرواز را ارائه می دهد متمایز است. این تایم پروازی  48 درصد بیشتر از DJI Air 2 است.

همراه با بهبود عمر باتری، هاب شارژ جدید و بهبود یافته با یک ویژگی واقعا هوشمند ارائه می شود: عملکرد انباشت انرژی. می‌توانید دکمه‌ای را روی هاب شارژ فشار دهید و نگه دارید. که سپس نیروی باقی‌مانده را از چندین باتری به یک باتری با بالاترین توان باقی‌مانده منتقل می‌کند. اگر سه باتری روی هر کدام دارید که مثلاً 15 درصد عمر باتری باقی مانده است، راحت است. اگر واقعاً نمی‌توانید باتری خود را با پریز برق شارژ کنید اما هاب را همراه خود داشتید، از نظر تئوری می‌توانید سه باتری به ارزش 15 درصد آب را به یک باتری با قدرت کافی انتقال دهید. و در مواقع ضروری یک پرواز دیگر انجام دهید.

DJI همچنین یک آداپتور برق USB-C 100W DJI را به فروش می رساند. این آداپتور می تواند باتری و کنترل از راه دور را به طور همزمان یا دستگاه های تلفن همراه را از طریق درگاه های USB-C شارژ کند. همچنین یک شارژر ماشین DJI 65W وجود دارد.  که از یک پورت برای شارژ نه تنها باتری و کنترل از راه دور، بلکه سایر دستگاه‌های شما مانند تلفن هوشمند و لپ‌تاپ استفاده می‌کند.

سنجش موانع همه جانبه

DJI Air 3 اولین پهپاد در سری ایر است که دارای قابلیت سنجش موانع همه جانبه است. جدیدترین مدل قبلی آن، Air 2S، سنسورهای موانع جهت چهار طرفه را ارائه می دهد.

این به لطف یک جفت لنز چشم ماهی نصب شده در جلو و پشت پهپاد است که موانع را در همه جهات تشخیص می دهد. در همین حال، قسمت پایینی مجهز به لنزهای دوچشمی و یک TOF سه بعدی است که به تشخیص کامل و همه جانبه موانع کمک می کند.

اما فقط دیدن اشیا کافی نیست. سپس باید از اشیاء سر راه خود اجتناب کند. DJI Air 3 از طریق APAS 5.0 به این مهم دست می یابد، که فناوری برای اجتناب فعالانه و دور زدن هموار موانع با ایجاد خودکار یک مسیر جدید و بهتر است.

در همین راستا، RTH پیشرفته (بازگشت به خانه) نیز وجود دارد، که به طور خودکار پهپاد را به خانه می فرستد (در حالی که از موانع اجتناب می کند).

سیستم انتقال ویدئو O4

این سیستم انتقال ویدیو  نسل بعدی سیستم انتقال ویدئو است که فاصله انتقال تا 20 کیلومتر را ارائه می دهد.

از دیگر به‌روزرسانی‌های این نسخه می‌توان به پایداری انتقال بیشتر برای جلوگیری از نمایش زنده با تاخیر برای پرواز ایمن‌تر اشاره کرد. همچنین از فیدهای زنده تا 1080p/60fps پشتیبانی می کند.

رادیو کنترل ایر 3

هنگامی که Air 3 را خریداری می کنید، چند گزینه دارید که کدام کنترلر را دریافت می کنید، یا DJI RC-N2 ارزان تر یا DJI RC 2 گران تر.

کیت با DJI RC-N2 ارزان ترین است و پهپاد و کنترلر را با قیمت 1099 دلار در اختیار شما قرار می دهد. اگر DJI RC 2 (کنترل‌کننده رده بالاتر) را می‌خواهید، 1549 دلار برای آن تحت ترکیب ارتقا یافته Fly More خواهید پرداخت. همچنین می‌توانید DJI RC 2 را به‌صورت جداگانه با قیمت 369 دلار خریداری کنید، که اگر با کنترلر پایین‌تر شروع کنید و تصمیم به ارتقا در آینده بگیرید، ممکن است این کار را انجام دهید.

آیا DJI Air 3 ارزش خرید دارد؟

این پهپاد با توجه به اندازه کوچک، زمان پرواز طولانی، ویژگی‌های چشمگیر و هزینه پایین‌تر از چیزی مانند Mavic 3 یا Inspire، برای افرادی که به دنبال چیزی بهتر و بادوام‌تر از Mini هستند، ایده‌آل است.

ایر 3 برای چه کسانی مناسب است؟

پهپاد DJI Air 3 برای افرادی که دائماً در حال تصویربرداری هستند، به دنبال ماجراجویی در فضای باز یا شرکت در ورزش هستند، (کاربرد تفریحی) ایده آل است. همچنین برای عکاسان حرفه‌ای که ممکن است لزوماً به دوربین‌های رده بالا نیاز نداشته باشند، و به خصوص آن‌هایی که به تطبیق پذیری اهمیت می‌دهند، (آتلیه داران و افزادی که در زمینه ساخت کلیپ و تیزر فعالیت دارند) یک پهپاد خوب است. این مورد شامل افرادی مانند عکاسان عروسی می‌شود. این افراد باید سریعاً بین عکس‌های واید و عکس‌های زوم تغییر حالت دهند .  و به‌ویژه می‌توانند از دوربین‌های زوم بهره ببرند (مثل اینکه می‌توانند از عروس و داماد در محل دیگر فیلم بگیرند بدون اینکه پهپاد را خیلی نزدیک کنند تا اختلالی در مراسم ایجاد شود.

Air 3 همچنین یک گزینه مناسب بین Mini 3 Pro و Mavic 3 است. ارزان تر از Mavic 3 است، شاید تعجب آور نباشد که کیفیت تصویر بیشتر با Mini 3 Pro دارد که پهپاد ارزان تر محسوب می شود.

اما به طور کلی این پهپاد بسیار قدرتمندتر از Mini 3 Pro است، با توجه به عمر باتری مشابه Mavic 3، به علاوه فناوری هوشمندتر در داخل مانند آن سیستم دید دوچشمی همه جهته. و البته، آن دو دوربین که گزینه های فیلمبرداری بسیار بیشتری را امکان پذیر می کنند.

ovdn \i\hn hdv 3

 

در انتها برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *