اخبار, مقاله ها

دوره های آموزش خلبانی پهپاد (مولتی روتور) برگزار شده در آکادمی کارتال

دوره خلبانی عمومی پهپاد

شرکت کارتال به عنوان اولین آکادمی آموزش خلبانی پهپاد، پس از طی مراحل قانونی و دریافت مجوز های مورد نیاز جهت تاسیس آموزشگاه مجاز خلبانی پهپاد، از اسفند ماه سال 1401 اقدام به برگزاری دوره های خلبانی مولتی روتور در شهر تبریز می نماید. تمامی دوره هایی که در آکادمی کارتال برگزار می شوند تحت نظر سازمان هواپیمایی کشوری می باشند. و گواهی نامه معتبر و مورد تایید این سازمان، پس از اخذ نمره قبولی در آزمون ها در اختیار دانش پذیران قرار می گیرد. در ادامه گزارشی از دوره های خلبانی عمومی پهپاد برگزار شده در آکادمی کارتال طی مدت سه ماه اخیر ارائه می شود.

لزوم شرکت در دوره های آموزش خلبانی پهپاد

با توجه به تغییرات اعمال شده در قوانین حوزه پهپاد و مطابق قوانین جدید سازمان هواپیمایی کشوری در زمینه ی مدیریت سامانه های پهپادی، تمامی مالکان مولتی روتور ها باید نسبت به اخذ پلاک پهپاد اقدام نمایند. عدم دریافت پلاک پهپاد به منزله استفاده از کالای قاچاق بوده و شامل پیگرد قانونی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مدارک مورد نیاز برای خرید قانونی پهپاد و ثبت پلاک آن مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

علاوه بر بحث پلاک، ضروری است تا تمامی کاربران پهپاد در سطح کشور اقدام به شرکت در دوره ی آموزشی رسمی عمومی خلبانی پهپاد طبق استانداردهای مصوب سازمان هواپیمایی کشوری نمایند. به عبارتی شرکت در دوره های خلبانی پهپاد پیش نیاز دریافت مجوز برای پرواز با پهپاد است. پس اگر به دنبال پرواز قانونی هستید حتما باید در این دوره ها شرکت کنید. به عنوان جمع بندی، پس از موفقیت در آزمون نهایی و اخذ گواهی نامه معتبر می توانید به صورت رسمی و مجاز اقدام به فعالیت در حوزه های تجاری، تفریحی، خدماتی و آموزشی نمایید. منظور از فعالیت رسمی و مجاز امکان اخذ مجوز پروازی از ارگان های ذی صلاح می باشد.

سوالات متداول

عدم دریافت گواهی نامه چه عواقبی دارد؟

عدم دریافت گواهی نامه خلبانی پهپاد به منزله پرواز بدون مجوز است. به این معنی که در این شرایط در صورتی که پهپاد شما از طرف مراجع قانونی و انتظامی توقیف شود حتی در صورتی که پهپاد پلاک داشته باشد شما شامل جریمه خواهید شد. همچنین با توجه به منطقه ای که در آن پرواز کرده اید احتمال پیگرد قضایی نیز وجود خواهد داشت. و چون پرواز شما غیر قانونی و بدون اخذ مجوز بوده عواقب سنگینی برایتان خواهد داشت.

تاریخ برگزاری دوره های آموزش خلبانی پهپاد

آکادمی کارتال در طی مدت سه ماه اخیر و با توجه به استقبال زیاد دانشپذیران اقدام به برگزاری سه دوره ی آموزشی در هر ماه کرده است. علاوه بر کاربران پهپاد فعال در شهر تبریز، دانشپذیران زیادی از سایر نقاط استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در این دوره ها شرکت کرده اند. برای افزایش کیفیت آموزش، در زمبنه تئوری، شبیه ساز و پرواز عملی ظرفیت دوره ها 6 نفر در نظر گرفته شده است. در ماه های آتی نیز به همین ترتیب تلاش خواهد شد تا حداقل دو دوره در ماه برگزار شود. برای اطلاع از ظرفیت موجود آخرین دوره ها می توانید به آدرس آکادمی ما مراجعه کنید.

ساعت برگزاری دوره های آموزش خلبانی پهپاد

به طور عمومی و برای رعایت حال دانشپذیران شاغل، دوره ها بعد از ظهر و از ساعت 3 شروع می شوند. اما در صورتی که هر 6 نفر ثبت نامی در یک دوره تقاضای برگزاری کلاس ها در تایم صبح را داشته باشند امکان جابجایی با هماهنگی قبلی با اساتید وجود دارد.

گواهی نامه ها چند روز بعد از دوره صادر می شوند؟

پس از طی دوره تئوری و شبیه ساز به مدت 4 روز در محل دفتر شرکت در شهر تبریز و اخذ نمره قبولی در آزمون هر بخش، حدودا پس از 1 ماه آزمون عملی در محل فرودگاه سهند برگزار خواهد شد. در صورت قبولی در آزمون نهایی یا عملی لیست دانشپذیران برای سازمان هواپیمایی ارسال می شود. مدت زمان تقریبی صدور گواهی نامه دانشپذیر نیز بین 2 تا 4 هفته متغیر است.

گواهی نامه ها در چه مناطقی معتبر هستند؟

گواهی نامه های صادر شده مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری بوده و در تمام استان های کشور قابل استفاده است.

دوره های آموزش خلبانی مولتی روتور مناسب چه کسانی است؟

از آنجایی که این دوره ها پیش نیاز دزیافت مجوز پرواز است، تمام کاربران پهپاد ملزم به شرکت در این دوره ها هستند. این افراد شامل تصویر برداران، نقشه برداران، افراد فعال در حوزه کشاورزی و همچنین تفریحی می شود. مطالب ارائه شده به صورت عمومی در تمامی این حوزه ها بوده و به عنوان آموزش عمومی شناخته می شود. برای کسب دانش تخصصی در هر یک از این شاخه ها نیاز به شرکت در دوره ی اختصاصی آن زمینه می باشد.

 


در پایان ما در آکادمی کارتال، تمام تلاش خود را برای ارتقای کیفیت دوره های آموزشی می نماییم. از تمامی دانشپذیرانی که در دوره های ما شرکت نموده اند درخواست می کنیم تا با ارائه نظرات پیشنهادات و انتقادات ما را در این مسیر یاری نمایند.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *