اخبار, مقاله ها

بررسی DJI Mavic 3Pro : اولین پهپاد سه دوربین

مویک 3پرو سین

در این نوشته شرکت کارتال قصد دارد به معرفی پهپاد DJI MAVIC 3Pro (مویک 3پرو)  بپردازد و تمامی نکاتی که قبل از خرید باید در مورد این پهپاد بدانید در این مقاله جمع آوری شده است.

DJI Mavic 3Pro  به عنوان اولین پهپاد که دارای سه دوربین است معرفی شده است. این پرنده قدرتمند میتواند یکی از بهترین گزینه ها برای خرید باشد.

مشخصات کلیدی DJI MAVIC 3Pro (مویک 3پرو)

کیفیت دوربین ها : یک دوربین اصلی 20MP 4/3 و دو عدد دوربین تله 70 میلی متری و 166 میلی متری

دیافگرام : قابل تنظیم f/2.8 تا f/11

رزولوشن فیلم برداری : تا 5.1K

Frame rates: 5.1K up to 75fps / 4K up to 120fps / FHD up to 200fps

محدوده انتقال ویدئو: دوربین FPV تقریبا 15 کیلومتر (FCC)، 8 کیلومتر (CE/SRRC/MIC)

حالت های پرواز : ورزش ، نرمال ، سینما

باتری : 5000 میلی آمپر تا 43 دقیقه امکان پرواز دارد.

نوع شارژر : تایپ C ، هاپ شارژر 65w

وزن : مویک 3پرو 958 گرم ، مویک 3پرو سینما 963 گرم

ابعاد : 231.1x98x95.4 (تاشده) / 347.5×290.8×107.7 (بازشده)

بررسی دوربین های مویک 3پرو

دوربین های قدرتمند این  پرنده امکان عکاسی خلاقانه تر با پتانسیل بالایی را میدهد. در کل DJI مدل های Mavic 3Pro و Mavic 3Pro Cine را باتوجه به ویژگی ها و امکاناتی که داراست ؛ جایگزین مدل های Mavic 3 و Mavic 3Cine معرفی کرده است.

موردی که باعث تمایز مویک 3پرو میشود این است که سه دوربین تطبیق پذیری باورنکردی هنگام عکس برداری با هریک از دوربین ها ارائه میکند.

سنسور دوربین تله 70 میلی متری از همان سنسور  1/1.3 اینجی DJI Mini 3pro استفاده میکند و تله فوتو 166 میلی متری دارای سنسور 1/2 اینچی 12 مگاپیکسلی می باشد.

این پهپاد با قیمتی مشابه Mavic 3 و Mavic 3Cine  ارائه شده است.اگرچه جزو پهپاد های ارزان قیمت به شمار نمی آید ولی باتوجه به ویژگی های مویک 3پرو ، Mavic 3 و Mavic 3Cine این پرنده نسبت به دو مدل قبلی اش بهتر است چراکه شما یک دوربین تله فوتو 70 میلی متری را به رایگان دریافت میکنید.

مویک 3پرو

طراحی Mavic 3Pro

مویک 3پرو از کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. دارای گیمبال دوربین بزرگ برای محافظت از هر سه دوربین است.

طراحی تاشو این مدل همانند مدل های قبلی DJI Mavic است و ظاهری مشابه با آنها دارد. این مدل کمی بزرگ تر و سنگین تر از مدل مویک3 است.

اندازه و وزن اضافی این مدل به این معنی است که زمان پرواز در مقایسه با سایر مدل ها کمی کاهش یافته است.بااین وجود زمان 43 دقیقه ای پرواز مناسب میباشد.زیرا از همان باتری های 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده میکند.

مویک 3پرو

ریموت کنترل مویک 3پرو

این مدل دارای 2 مدل ریموت کنترل DJI RC-N1 و DJI RC Pro است.

مدل Mavic 3Pro Cine Premium Bundle فقط با ریموت DJI RC Pro سازگار است . در صورتی که انتخاب شما مدل Mavic 3Pro باشد میتوانید از هر دومدل ریموت کنترل استفاده کنید .

ریموت کنترل DJI RC-N1 همان ریموت مدل استفاده شده در Mavic Mini 3 میباشد.

controller mavic 3pro

عملکرد DJI Mavic 3Pro

از جمله مزایای قابل توجه این پرنده امکان پرواز آسان است . حرفه ای یا مبتدی تفاوتی ندارد شما به راحتی میتوانید از این پرنده استفاده کنید.

سیستم Omnidirectional Obstacle Sensing از کمک خلبان پیشرفته 5.0(APAS) برای جلوگیری از برخورد و تشخیص موانع در همه جهات و امکان تجزیه و تحلیل می باشد. هنگامی که این گزینه فعال باشد، می توان تنظیم کرد که در صورت شناسایی در اطراف موانع پرواز یا ترمز کند.

گزینه Bypass همچنین حالت “Nifty” را ارائه می دهد . که پرواز نرم تری را در محیط های پیچیده اما با خطر تصادف بالاتر ارائه می دهد و اگر بخواهید این خطر سقوط اضافی را بپذیرید، بسیار خوب عمل می کند.

همچنین DJI موقعیت یابی دقیق با اتصال به ماهواره ها را از طریق GPS امکان پذیر ساخته است.

دارای بازگشت به خانه پیشرفته است که تا 200 متر را اسکن میکند تا ایمن ترین و نزدیکترین مسیر بازگشت به نقطه برخاست را تعیین کند.

AirSense ADS-B اطلاع رسانی در مورد هواپیماها و هلیکوپترهای نزدیک و سیستم geofencing GEO 2.0 اطلاعاتی را در مورد فضای محدود هوایی و خطرات احتمالی پرواز ارائه می دهد.

به طور کلی، این مدل پهپاد قدرتمند با سرعت و مقاومت در برابر باد تا 27 مایل در ساعت است.

مویک 3پرو

خرید DJI Mavic 3Pro به چه کسانی توصیه میشود؟

اگر به دنبال بهترین کیفیت تصویر، ویژگی‌های ویدیویی حرفه‌ای و دوربین‌های متعدد در یک مدل بسیار قابل حمل هستید ؛ Mavic 3Pro نیازهای شما را برآورده می‌کند.

اما اگر نمیخواهید از دوربین های تله فوتو Mavic 3Pro استفاده کنید ؛ منطقی است DJI Mavic 3Classic را انتخاب کنید . زیرا فقط دارای دوربین عالی 20 مگاپیکسلی Four Thirds Hasselblad با دیافراگم قابل تنظیم است.

پهپادهای تاشو سایز متوسط که حدود 900 گرم وزن دارند، ممکن است برای افرادی که معمولاً کیت عکاسی فیلم را در کنار پهپاد خود حمل می‌کنند، بسیار بزرگ و سنگین باشند. در این شرایط، مدل زیر 250 گرمی گزینه مناسبی است و DJI Mavic 3 Pro بهترین پهپاد زیر 250 گرمی موجود با طیف وسیعی از ویژگی های مفید برای مبتدیان و حرفه ای ها است.

 

در انتها برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *