آموزش ها, اخبار

باد چگونه بر پروازهای پهپاد تأثیر می گذارد؟

آموزش نقشه برداری هوایی آکادمی کارتال

وزش باد می تواند باعث آشفتگی یا توربولانس به هنگام پرواز با پهپادتان شود. هر خلبان هلیشات می داند که در شرایط آب و هوایی نامساعد نباید پرواز کند. به این معنی که به هنگام بارندگی چه به صورت باران، برف و یا تگرگ باید پرواز خود را به تعویق بیندازد. اما حتی خلبان باتجربه پهپاد اکثرا شرایط باد را به درستی نمی سنجند. در این مقاله شرکت کارتال قصد دارد نکات مورد نیاز برای این که چگونه بادهای مفید و تهدید کننده را تشخیص دهید ارائه کند. در ادامه با ما همراه باشید:

چگونه باد بر پرواز شما تأثیر می گذارد

برخواستن یا تیک آف

وزش بادهای شدید می تواند پرواز اولیه را بسیار دشوار کند. تلاطم سطح زمین می تواند پهپاد را تحت تأثیر باد قرار دهد، بنابراین این احتمال را بیشتر می‌کند که پهپاد در لحظه برخواستن کج شده و در نهایت واژگون شود و یا توسط باد از الگوی پرواز خود دور شود. خلبان باید در مقابل پهپاد رو به باد بایستد، تا در حد امکان باعث انسداد مسیر وزش باد شود. و یا تا حد امکان از موانع مانند تپه ها برای این کار استفاده کند.

فرود آمدن یا لندینگ

باد شدید اغلب با وضعیت جوی نامساع همراه است. سرعت بادهای شدید می تواند یک تهدید بزرگتر مانند رعد و برق در هوای ابری را نشان دهد. منظور ما از باد های شدید، وزش باد با سرعت بالاتر از 24 مایل در ساعت یا حدود 35 کیلومتر برساعت است. این شدت وزش باد می تواند کنترل صحیح پهپاد را در طول پرواز و فرودکوادکوپتر دشوار کند. حتی با وجود یک سکوی فرود یا یک سطح نرم و خشک برای فرود آمدن روی آن، اطمینان از اینکه پهپاد شما از کنترل خارج نمی‌شود، وجود ندارد زیرا از نظر آیرودینامیکی عملکرد ملخ ها مطلوب نخواهد بود و همچنین احتمال برخورد اجسام معلق وجود دارد.

مصرف باتری

باتری پهپادها، هنگام پرواز در برابر بادهای شدید به سرعت تخلیه می شود. انرژی بیشتر برای مقابله با بادها به معنای تخلیه سریعتر است، همانطور که برای پرواز هواپیما در برابر بادهای شدید به سوخت بیشتری نیاز است. پرواز در باد به معنای زمان پرواز کوتاه‌تر برای پهپادها است. اگر می خواهید پهپاد خود را برای مدت طولانی تری پرواز دهید، همراه داشتن باتری های جایگزین برای پهپادها ضروری و مهم است. علاوه بر این، بسیاری از خلبانان عمر باتری پهپادهای خود را بیش از حد تخمین می زنند و این احتمال را بیشتر می کند که پهپاد آنها در اواسط پرواز از کار بیفتد و نتواند به سلامت برگردد یا فرود بیاید.

بنابراین اگر مجبور به پرواز در شرایط وزش باد شدید هستید، قبل از پرواز از سلامت باتری مانند تعداد دفعات شارژ پایین و عدم بادکردگی و همچنین شارژ کامل آن ها مطمئن شوید و در هنگام پرواز در نظر داشته باشید که زمان پرواز ایمن حداقل 30 درصد کمتر از شرایط عادی است.

نکاتی برای پرواز در باد

یک باتری اضافه به همراه داشته باشد

پرواز بر خلاف باد می تواند به طور قابل توجهی عمر باتری پهپاد شما را کاهش دهد و در نتیجه زمان پرواز را به طور خطرناکی غیرقابل پیش بینی کند. برای جلوگیری از توقف پهپاد در میانه پرواز و سقوط غیرمنتظره، حداکثر دو سوم زمان پرواز لیست شده پهپاد خود را در شرایط وزش باد با سرعت بالا به پرواز در آورید.

مسافت کمتری پرواز کنید

باد شدید می تواند الگوی پرواز پهپاد شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد – این امکان وجود دارد که پهپاد خود را گم کنید! هنگام پرواز در بادهای شدید، پهپاد خود را در محدوده دید خود نگه دارید، زیرا در بادهای شدید نمی توانید به GPS پهپاد خود اعتماد کنید.

در مکان تجمعات مردم پرواز نکنید

در بادهای شدید، مکانیسم پهپادها تمایل به واکنش بیش از حد دارند. هنگام مواجهه با وزش باد، پهپادها سرعت خود را افزایش می دهند، اما زمانی که این تندبادها ناگهان کاهش می یابد، پهپاد نمی تواند بلافاصله سرعت خود را دوباره تنظیم کند. بنابراین، مهم است که پهپاد خود را در فاصله زیادی از اشیاء یا افراد نگه دارید – عدم توجه به این نکته می تواند باعث برخورد پهپاد به موانع و اشخاص و ایجاد آسیب گردد.

نکات پایانی

پیشنهاد می کنیم تا حد امکان در یرعت باد بالای 30 کیلومتر بر ساعت پرواز نکنید. و در صورتی که کار ضروری دارید و قادر به تاخیر در پرواز نیستید حتما از باتری کاملا سالم و کاملا شارژ شده استفاده کنید. و پرواز پهپاد حتما در محدوده ی دیدتان باشد. برای کسب اطلاعات در زمینه ی سرعت باد محلی می توانید از سایت ویندفایندر استفاده کنید.

پرواز پهپاد در باد

برای آموزش خلبانی پهپاد نیز می توانید در دوره های آکادمی کارتال شرکت کنید. و اطلاعات جامع تری در زمینه استفاده از پهپاد ها کسب کرده و گواهی نامه معتبر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کنید. با استفاده از این گواهی نامه شما قادر به دریافت مجوز پرواز با پهپاد خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *