اخبار, مقاله ها

مقایسه DJI Avata و DJI FPV

مقایسه DJI Avata و DJI FPV

در این نوشته ما در  شرکت کارتال قصد داریم، به مقایسه  پهپادهای Avata و FPV از شرکت DJI بپردازیم.

مقایسه طراحی DJI Avata و DJI FPV

نگاهی ساده به ظاهرشان کافی است تا بفهمیم که این دو پهپاد بسیار با یکدیگر متفاوت هستند.

DJI Avata به عنوان یک پهپاد CineWhoop طراحی شده است. ملخ های آواتا توسط یک قاب محافظ بزرگ محافظت می شوند. باتری و دوربین در یک محفظه در بالای دستگاه قرار می گیرند. تمام این حفاظت ها، همراه با ابعاد کوچک ، آن را به پهپادی تبدیل می کند که به راحتی در فضاهای کوچک حرکت میکند و می تواند در برابر برخوردهای جزئی مقاومت کند.

DJI FPV مجهز به محافظ ملخ نیست. نسبت به آواتا سریع‌تر است و بدنه بزرگ‌تر و وزن بیشتری دارد. درنتیجه مقاومت بهتری در برابر باد دارد، که باعث می‌شود پهپاد با سرعت بالا و در فضاهای باز بزرگ، جهت‌گیری بیشتری داشته باشد.

به طور خلاصه، ما با دو اندازه بسیار متفاوت روبرو هستیم . DJI Avata به طور قابل توجهی کوچکتر و سبکتر از DJI FPV است. با وزن 410 گرم برای DJI Avata در برابر 795 گرم برای DJI FPV. ابعاد و حجم آواتا بسیار کمتر از FPV است. آواتا را می توان به راحتی در یک کوله پشتی قرار داد. بنابراین وقتی صحبت از حمل و نقل به میان می آید، آواتا انتخاب بهتری است.

مقایسه ظاهری DJI Avata و DJI FPV

مقایسه ریموت کنترل DJI Avata و DJI FPV

هر دو مدل پهپاد DJI Avata و DJI FPV را می توان با دو کنترل از راه دور بسیار متمایز کنترل کرد :

  • DJI FPV 2 : این یک کنترل از راه دور کلاسیک با جوی استیک است، معمولاً اکثر مدل های پهپاد موجود در بازار مشابه این ریموت کنترل را دارند.
  • DJI RC Motion 2 : این کنترل از راه دور به شکل جوی استیک جت جنگنده است و امکان کنترل شهودی پهپاد را از طریق حرکات دست فراهم می کند. کنترلر RC Motion 2 در تمام پک های DJI Avata عرضه می شود.

باتوجه به تجربه کاربران Motion Controller (RC Motion 2) برای Avata بسیار مناسب‌تر است و کنترل راحت تر و ایمن‌تری را ارائه می‌دهد. DJI FPV با ریموت کنترل DJI FPV 2 بسیار راحت تر کنترل می شود. Motion Controller فقط یک گزینه اضافی خوب است که به منظور تلاش برای ارائه تجربه ای متفاوت ارائه شده است. اما واقعاً با این پهپاد سازگار نیست.

با این حال RC Motion 2 محدودیتی مثل اینکه فقط در حالت‌های Normal و Sport قابل استفاده است را دارد. ریموت کنترل DJI FPV 2 امکان پرواز آزادانه و حرکات آکروباتیک بیشتری میدهد. بنابراین اگر انتخاب شما آواتا میباشد؛ توصیه می کنیم DJI FPV 2 را به تجهیزات خود اضافه کنید.

مقایسه ریموت کنترل DJI Avata و DJI FPV

مقایسه عینک های DJI Avata و DJI FPV

  DJI Goggles 2 DJI Goggles Integra DJI FPV Goggles V2
سازگاری DJI Avata DJI Avata
DJI FPV
DJI Avata
DJI FPV
ابعاد 81×104×167 میلی‌متر (آنتن‌های تاشده)

105×104×197 میلی‌متر (آنتن‌های باز شده)

75×104×170 میلی‌متر (آنتن‌های تاشده)

104×104×205 میلی‌متر (آنتن‌های باز شده)

110×122×184 میلی‌متر (بدون آنتن)

202×126×110 میلی‌متر (با آنتن)

وزن 290 گرم 410 گرم 420 گرم
صفحه نمایش Micro-OLED 0.49 inch Micro-OLED 0.49 inch 2 inch LCD
وضوح 1080×1920 1080×1920 810×1440

عینک FPV Goggles V2 همراه با پهپاد DJI FPV منتشر شد. DJI پس از انتشار آواتا از عینک DJI Goggles 2 رونمایی کرد. توجه داشته باشید که فقط آواتا با این عینک سازگار است.

از آنجایی که این دو مدل جدیدترین عینک های DJI هستند، منطقی است که DJI Goggles 2 نسبت به DJI FPV Goggles V2 پیشرفت هایی داشته باشد. از جمله، وزن سبک تر، نمایشگرهای Micro-OLED جدید 1080p، پشتیبانی از تنظیم دیوپتر، توانایی هدایت دوربین پهپاد از طریق حرکات سر و اضافه شدن فناوری انتقال O3+ برای انتقال ویدیو با تأخیر کم ، از جمله پیشرفت های است که FPV Goggles V2 نسبت به DJI Goggles 2 داشته است.

DJI سپس DJI Goggles Integra را در مارس 2023 و همزمان با RC Motion 2 معرفی کرد. با طراحی شبیه به Goggles 2 ولی با قیمت و عملکردهای کمتر فروخته می شود که با هر دو مدل پهپاد سازگار است.

 

مقایسه عینک های DJI Avata و DJI FPV

مقایسه عملکرد پروازی DJI Avata و DJI FPV

هر دو مدل در حالت های عادی، Sport و Manual حداکثر سرعت های متفاوتی را دارند. DJI Avata سرعت بسیار پایین تری نسب به DJI  FPVدارد.

DJI Avata بیشتر برای پروازهای آرام و حرکت بین موانع یا پرواز در  فضاهای کوچک، در فضای باز یا داخل ساختمان طراحی شده است. سرعت پایین‌تر، واکنش را آسان‌تر می‌کند. بنابراین در صورت برخورد، آسیب کمتر خواهد بود. این پهپاد برای مبتدیان نسبت به FPV مناسب تر است.

از سوی دیگر DJI FPV به وضوح یک پهپاد سریعتر است. در بادهای شدید راحت تر، می تواند پرواز کند . در حالت Manual و در صورت وجود شرایط بهینه میتواند تنها در 2 ثانیه به سرعت 140 کیلومتر بر ساعت برسد. تسلط برای کسی که تازگی با FPV پرواز میکنند سخت‌تر خواهد بود و قبل از امتحان سرعت های بالا به تمرین زیادی نیاز دارید.

بنابراین انتخاب بین DJI Avata و DJI FPV بستگی به نحوه استفاده شما از پهپاد دارد. اگر می‌خواهید یک پهپاد کوچک و قابل مانور داشته باشید ، آواتا انتخاب مناسب تری است. اگر می‌خواهید یک پهپاد سریع داشته باشید، DJI FPV مناسب خواهد بود.

حداکثر سرعت حالت های مختلف DJI Avata : عادی تا 29 کیلومتر بر ساعت / Sport تا 50 کیلومتر بر ساعت / Manual تا 97 کیلومتر بر ساعت

حداکثر سرعت حالت های مختلف DJI FPV : عادی تا 29 کیلومتر بر ساعت / Sport تا 54 کیلومتر بر ساعت / Manual تا 200 کیلومتر بر ساعت

مقایسه ایمنی پرواز DJI Avata و DJI FPV

هر دو مدل امکان ترمز اضطراری و شناور شدن در هوا را دارد. در مواقعی که مانعی غیرمنتظره ظاهر می شود و یا احساس می کنید کنترلی بر پرواز خود ندارید ، می تواند بسیار مفید باشد.

DJI Avata دارای سنسور اجتناب از برخورد با موانع در پایین است که به آن امکان محاسبه فاصله تا زمین را برای بهبود شناور شدن و شناسایی مناطق نامناسب برای فرود می‌دهد. در حین حال مجهز به قاب محافظ پروانه است که از آسیب‌ جلوگیری می‌کند.

DJI FPV محافظ ملخ آواتا را ندارد. اما دارای همان حسگرهای پایین و همچنین سنسورهای جلو است که به آن اجازه می دهد موانع را تشخیص دهد و هنگام پرواز در حالت عادی به طور خودکار ترمز کند و از برخورد با موانع جلوگیری کند.

هر دو پهپاد دارای GPS هستند که حالت بازگشت خودکار را دارند که در صورت کم شدن باتری یا از دست دادن سیگنال فعال می‌شود.

به طور خلاصه DJI Avata ایمنی بیشتری نسبت به DJI FPV در هنگام پرواز دارد.

مقایسه دوربین DJI Avata و DJI FPV

DJI FPV و Avata به منظور ثبت تصاویر با کیفیت بالا ، در مقایسه با سایر مدل های پهپاد، ساخته نشده اند. با این حال، آنها توانایی ضبط تصاویر با کیفیت خوب و فیلمبرداری با وضوح 4K تا 60 فریم در ثانیه ارائه می دهند.

اما اگر کیفیت تصویر برای شما ملاک اصلی است، DJI Avata کیفیت تصویر بهتری دارد. اگرچه کیفیت تصاویر هر دو مدل تقریباً مشابه است، اما آواتا دارای یک سنسور بزرگتر است که تصاویر با جزئیات بیشتری را ارائه می دهد. همچنین محدوده ISO گسترده تری را برای شرایط کم نور ارائه می دهد.

مقایسه DJI Avata و DJI FPV

سخن آخر

DJI Avata را بخرید اگر…

اگر در پرواز بابا پهپاد مبتدی هستید؛ DJI Avata یک پهپاد ایده‌آل برای مبتدیان است. با این پهپاد می‌توانید در فضای باز و همچنین در فضای بسته پرواز کنید، در نزدیکی دیوارها و موانع حرکت کنید.

DJI FPV را بخرید اگر…

اگر قبلاً با پهپاد پرواز کرده اید و می خواهید یک تجربه جدید از پرواز سریع داشته باشید . اگر به فضاهای باز و وسیع دسترسی دارید، پهپادی ایده آل برای تجربه سرعت و شتاب است.

 

 

 

در انتها برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *