اخبار, مقاله ها

بررسی دی جی آی مینی3 (DJI Mini 3)

به بررسی یکی از محبوب‌ترین هلیشات های DJI، یعنی DJI Mini 3 (مینی 3) خوش آمدید. از اندازه و زمان پرواز آن گرفته تا موارد دیگر، دلایل بسیار خوبی برای محبوبیت این پرنده هستند. ما با نگاهی دقیق به پهپاد مینی3 در این نوشته شرکت کارتال، به همه آنها خواهیم پرداخت. در ادامه، امیدوارم تمام اطلاعاتی را که برای انتخاب بهترین کوادکوپترنیاز دارید، در اختیارتان قرار دهیم.

بررسی دی جی آی مینی3

مزایا Mini 3

  • وزن کمتر از ۲۵۰ گرم: وزن مینی 3 کمتر از ۲۵۰ گرم است. به همین دلیل برای جابجایی در کیف مناسب است.
  • فیلمبرداری عمودی: از فیلمبرداری عمودی پشتیبانی می‌کند. به شما امکان می‌دهد تصاویر به صورت افقی و عمودی بگیرید.
  • باتری‌های جدید Plus: باتری‌های ارتقا یافته، زمان پرواز بیشتری را ارائه می‌دهند.
  • فیلمبرداری ۴K با ۳۰ فریم در ثانیه: می‌توانید با کیفیت بالا و رزولوشن ۴K و سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید.
  • رنگ ۱۰ بیتی فیلم: عمق رنگ بهبود یافته برای فیلم‌هایی با درجه حرفه‌ای را ارائه می‌دهد.

معایب Mini 3

  • قیمت: قیمت Mini 3 نسبت به Mini 3 Pro ، کمی پایین تر است. با در نظر گرفتن ویژگی های کمتر مینی3 نسبت به مینی 3پرو این مورد میتواند از معایب Mini 3 باشد.
  • نبود سنسورهای اجتناب از موانع: برخلاف برخی دیگر از پهپادها، مینی3 فاقد سنسور همه جانبه اجتناب از موانع است.
  • فضای ذخیره‌سازی داخلی محدود: تنها ۱.۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی دارد.

همانطور که میدانید، دی جی آی مینی3 در مقایسه با Mini 3 Pro یا Mini 4Pro کمبودهایی دارد.

مطالعه بیشتر “معرفی پهپاد DJI Mini 4pro : قدرتمند اما مقرون به صرفه”

با این حال، اجازه دهید یک قدم به عقب برگردیم و به این موضوع فکر کنیم که DJI در زمان عرضه این هلی شات به چه چیزی فکر می‌کرد.

Mini 3، پس از موفقیت Mini 2، قرار بود نسخه‌ای ساده‌تر از مینی 3پرو باشد. پهپادی مناسب برای افرادی با بودجه متوسط که مناسب خلبانان مبتدی و پیشرفته باشد. مینی 3 همان چیزی را که هست ارائه می دهد. همانطور که در هر مدل از پهپادها، موارد مثبت و منفی وجود دارد. Mini 3 نیز تفاوتی با سایر هلیشات ها ندارد.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

نگاهی گذرا به مینی3

بگذارید از این شروع کنیم که این پرنده یکی از پهپادهای پایین‌رده DJI است.

اگر انتظارات معقولی از ماهیت و قابلیت‌های آن داشته باشید؛ Mini 3 برای کسانی که به تازگی شروع کرده‌اند و بودجه محدودی دارند، یک تجربه عالی از پرواز را ارائه می‌دهد. این پهپاد بسیاری از ویژگی‌های برتر پهپادهای DJI را با برخی محدودیت‌ها ارائه می‌دهد.

این پهپاد همچنان امکان استفاده از کنترل‌کننده DJI RC و گزینه باتری با شارژدهی طولانی را ارائه می‌دهد. تنها ایراد واقعی می‌تواند قیمت‌گذاری آن باشد. با کمی هزینه بیشتر، می‌توانید به مینی3پرو ارتقا دهید.

مطالعه بیشتر “Mini 3 Pro (هلی شات مینی 3 پرو): سایز کوچک، امکانات زیاد”

به این نتیجه رسیده‌ام که نبود سیستم اجتناب از موانع همه جانبه می‌تواند در برخی شرایط مفید باشد. همچنین خوب است به خاطر داشته باشید که حتی به‌عنوان یک سیستم پایین‌رده از DJI، همچنان قابلیت‌های بیشتری نسبت به سیستم‌های مشابه از شرکت‌های دیگر دارد.

کنترلرهای هلیشات مینی 3

Mini 3 با دو مدل کنترلر کار می‌کند. هنگام خرید باید بین DJI RC-N1 یا DJI RC یکی را انتخاب کنید.

ریموت کنترلر های مینی3

در ادامه به هر کنترلر و ویژگی‌های آن‌ها خواهیم پرداخت.

مطالعه بیشتر “مقایسه دو مدل ریموت کنترل DJI RC Pro و DJI RC”

کنترلر DJI RC-N1

DJI RC-N1 برای چندین مدل از پهپادها همانند مینی 2 و 3 یا Air 2S و حتی Mavic 3 به کنترلر استاندارد تبدیل شده است. برخلاف DJI RC، برای مشاهده‌ی زنده‌ی ویدئو و استفاده از اپلیکیشن DJI Fly، به گوشی هوشمند یا تبلت خود نیاز خواهید داشت.

با نگاه کردن به کنترلر، ویژگی‌های اصلی که مشاهده خواهید کرد، جوی‌استیک‌ها هستند که برای کنترل حرکات پرنده استفاده می‌شوند. هنگام راه‌اندازی کنترلر برای اولین بار ، جوی‌استیک‌ها در شکاف‌های نگه‌داری خود در زیر کنترلر قرار خواهند گرفت.

فقط کافی است جوی‌استیک‌ها را از شکاف‌ها جدا کرده و آن‌ها را در سوراخ‌های موجود در قسمت بالایی کنترلر بپیچانید. هنگامی که از کنترلر استفاده نمی‌کنید، جوی‌استیک‌ها را می‌توانید دوباره در این شکاف‌های نگه‌داری قرار دهید.

با کشیدن قسمت مربعی مشکی رنگ کنترلر که در بالا قرار دارد، یک نگه‌دارنده گوشی را مشاهده خواهید کرد.گوشی خود را داخل نگه‌دارنده قرار دهید و اجازه دهید به گوشی بچسبد.

از اینجا، گوشی همراه از طریق کابل USB-c به کابلی که برای موبایل شما مناسب است به کنترلر متصل خواهد شد. حالا گوشی و کنترلر به هم وصل شده‌اند.

در زیر دکمه‌های که روی کنترلر DJI RC-N1 هستند و عملکرد آنها، آورده شده است:
  • FN (Function) : این یک کلید تابع در بالا سمت چپ است و یک کلید قابل تنظیم است که می‌توانید هر کاری را به آن اختصاص دهید.
  • کلید تغییر حالت دوربین (Camera switch button) : این دکمه در بالا سمت چپ قرار دارد و به شما امکان می‌دهد بین حالت‌های ویدیو و عکس جابه‌جا شوید. این ویژگی در برنامه نیز در دسترس است.
  • کلید تغییر حالت (Mode switch) : این کلید که در وسط کنترلر قرار دارد به کاربر اجازه می‌دهد بین حالت‌های معمولی (سرعت متوسط)، سینما (سرعت آهسته) و اسپرت (سرعت بالا) جابه‌جا شود.
  • روشن/خاموش (Power) : در کنار دکمه حالت به سمت راست، دکمه روشن/خاموش قرار دارد که با آن می‌توانید کنترلر را روشن یا خاموش کنید.
  • بازگشت به خانه (RTH) : در سمت دیگر سمت چپ دکمه RTH یا بازگشت به خانه قرار دارد که به شما امکان می‌دهد ویژگی بازگشت به خانه را آغاز یا لغو کنید.
  • چرخ تنظیم گیمبال (Gimbal dial) : در بالا، در کنار گیرنده سمت راست، یک چرخ وجود دارد که به شما امکان می‌دهد گیمبال را به سمت بالا و پایین حرکت دهید.
  • دکمه شاتر (Shutter button): در طرف دیگر گیره گوشی، دکمه ای قرار دارد که به شما امکان می دهد عکس بگیرید یا ضبط را شروع و متوقف کنید. بسته به اینکه از کدام حالت دوربین استفاده می کنید.
  • USB-C : در پایین یک پورت USB-C برای شارژ کنترلر وجود دارد.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

کنترلر DJI RC

کنترلر DJI RC با یک صفحه نمایش 5.5 اینچی داخلی عرضه می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از گوشی هوشمند نیست. این کنترلر در مقایسه با RC-N1 دارای برخی ویژگی‌های اضافی و برخی محدودیت‌ها است.

  • جوی‌استیک‌ها مانند DJI RC-N1 در همان شکاف‌های نگه‌داری قرار دارند. DJI RC دارای دو دکمه قابل تنظیم است که در قسمت زیرین کنترلر، C1 و C2 قرار دارند.
  • این دکمه‌ها را می‌توان برای کارهای خاصی اختصاص داد که پرواز را آسان‌تر می‌کند. آنچه در اینجا اختصاص می‌دهید به ترجیح شخصی شما بستگی دارد.
  • DJI RC همچنین دارای یک دکمه بازگشت به خانه (RTH) در سمت چپ و یک دکمه روشن یا خاموش در سمت راست شبیه به آنچه در DJI RC-N1 یافت می‌شود، دارد.
  • روی کنترلر DJI RC، دکمه Home هنگام ضبط یا استفاده از حالت‌های پرواز هوشمند، به‌عنوان دکمه مکث نیز عمل می‌کند.
  • قسمت پایین کنترلر، پورت USB-C را برای شارژ پیدا خواهید کرد؛ این پورت USB-C بدون پوشش است.
  • در کنار این پورت، یک پوشش لاستیکی را خواهید یافت که قابل جدا شدن است.
  • در اینجا درگاه کارت SD و پورت USB-C را پیدا خواهید کرد.
  • در بالا، بین جوی‌استیک‌ها، می‌توانید دکمه‌های تغییر حالت را پیدا کنید. این دکمه حالت‌های پرواز را از CINE، معمولی و Sport تغییر می‌دهد.
  • این حالت‌های پرواز نحوه واکنش هواپیما به اعمال شما روی جوی‌استیک‌ها را تغییر می‌دهند و مشابه حالت‌های موجود در کنترلر DJI RC-N1 هستند.

حالت‌های پرواز Mini 3

  • اسپورت (Sport) : حالت اسپورت زمانی عالی است که نیاز به پرواز سریع به مقصدی دارید.
  • معمولی (Normal: عادی نرم‌تر است و می‌توانید از آن برای فیلم‌برداری یا پرواز معمولی استفاده کنید.
  • سینما (Cine) : از طرف دیگر، حالت سینما کاملاً کند و بسیار نرم است و برای ایجاد عکس‌های سینمایی روان طراحی شده است.

هلی شات مینی 3

مینی3 یک پهپاد تاشو است. این بدان معناست که قبل از پرواز، بازوهای آن باید باز شوند.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

پس از باز شدن، آماده روشن شدن و پرواز است.این کار با یک بار فشار دادن و سپس دوباره فشار دادن و نگه داشتن دکمه پاور که در قسمت بالایی باتری قرار دارد برای روشن کردن هلیشات انجام می شود.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

پس از روشن شدن، پهپاد مراحل راه اندازی خود را طی می کند. این شامل بررسی عملکرد گیمبال و اتصال به کنترلر و برنامه توسط هلی شات خواهد بود.

از تمام خلبانان پهپاد انتظار می‌رود قبل و بعد از هر پرواز پرنده خود را بررسی کنند، و این به معنای هر پرواز است.

در جلوی پرنده، دوربین را به همراه دو سنسور که به نظر می رسد چشم هستند، پیدا خواهیم کرد. این دو سنسور برای سیستم اجتناب از موانع استفاده می شوند.

همچنین یک محافظ گیمبال قابل جدا شدن وجود دارد.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

توجه: این محافظ گیمبال باید قبل از روشن کردن پرنده برداشته شود و برای محافظت از گیمبال و دوربین در زمان عدم پرواز، استفاده شود.

هنگامی که به پشت پرنده نگاه کنید، محفظه باتری را می بینیم. این جایی است که باتری قرار خواهد گرفت. همچنین درگاه کارت SD داخلی را پیدا خواهید کرد. این درگاه برای کارت SD و ضبط پروازها و عکس های شما استفاده می شود. همچنین سنسورهای سیستم اجتناب از موانع عقب را خواهید دید.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

روی بدنه‌ی مینی3 باتری نصب شده، دکمه پاور را خواهید دید. این دکمه‌ای است که برای ۲ تا ۳ ثانیه فشار داده و نگه می‌دارید تا پرنده را روشن و خاموش کنید. همچنین از این دکمه می توان برای اتصال یا سینک کردن پرنده به کنترلر استفاده کرد.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

در قسمت زیرین مینی 3، سنسورهای پایین را پیدا خواهیم کرد. از آنجایی که از این سنسورها برای فرود استفاده می شود، آنها همیشه روشن هستند و نمی توان آنها را مانند سنسورهای جلو و عقب خاموش کرد.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

هنگام بررسی یک پهپاد تاشو قبل یا بعد از پرواز، همیشه بهتر است به محفظه‌های موتور روی بازوها توجه بیشتری کنید تا ترک خوردگی یا سایر آسیب‌های قابل مشاهده که ممکن است ناشی از لرزش زیاد باشد را بررسی کنید. همچنین جایی که بازوها به بدنه پهپاد متصل می شوند.

مینی 3 برای چه کسانی مناسب است؟

این احتمالاً مهم‌ترین سؤالی است که می‌توانید هنگام بررسی دی جی آی مینی3 بپرسید. برای چه کسانی مناسب است؟

مینی3 بیشتربرای خلبانان مبتدی مناسب است. حتی خود DJI هم این را می‌گوید!

پهپاد مینی3 دوربین CMOS 1/1.3 با دیافراگم F/1.7 ارائه می‌دهد که قادر به ضبط ویدیوهای 4K/30 فریم بر ثانیه است.

خلبانان با تجربه‌تر ممکن است پرواز با Mini 3 را خوب بدانند. اگرچه برای نیازهای حرفه تر به احتمال زیاد به مینی 3پرو یا مینی 4پرو را انتخاب خواهند کرد.

پک های DJI Mini 3

اول از همه خود DJI Mini 3 قرار دارد. همراه با آن می توانید کنترلر DJI RC-N1 را دریافت کنید.

  • در جعبه چهار کابل اتصال کوتاه، USB Type C، Micro USB، کابل Type C به Type C PD و یک کابل کانکتور لایتنینگ وجود خواهد داشت.
  •  یک مجموعه اضافی از ملخ ها، برخی پیچ های یدکی، یک پیچ گوشتی و محافظ گیمبال در جعبه وجود خواهد داشت.
  • در بسته استاندارد، یک باتری هوشمند پرواز وجود خواهد داشت.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

گزینه ای برای خرید بسته Fly More وجود دارد که در مجموع سه باتری در اختیار شما قرار می دهد.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

توصیه می کنم با کنترلر DJI RC تهیه کنید.به هیچ وجه پشیمان نخواهید شد، اگرچه قیمت افزایش خواهد یافت اما ارزش این هزینه را دارد.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

همچنین به شدت توصیه می شود که باتری های پلاس را انتخاب کنید، زیرا هر چه زمان پرواز بیشتری داشته باشید، بهتر است.

مینی 3 , مزایا مینی3 , معایب مینی3 , بررسی مینی3

چه عاملی باعث می شود DJI Mini 3 اینقدر ارزشمند باشد؟

علاوه بر هزینه کم، مینی3 گزینه ای برای باتری با عمر طولانی و زمان پرواز خیره کننده ای را در هر بار شارژ ارائه می دهد. به شما امکان پرواز 38 دقیقه با باتری استاندارد یا تا 51 دقیقه با باتری پلاس می دهد.

با استفاده از سیستم انتقال دهنده DJI O2 قدرتمند می تواند به برد تا 10 کیلومتر برسد. این امر سیگنالی بسیار قوی بین کنترلر و مینی 3 را فراهم می کند، بنابراین نیازی نیست نگران مسافتی که طی می کند باشید.

این پهپاد مجهز به سنسور دوربین 1/1.3 اینچی 48 مگاپیکسلی است و قادر به ضبط ویدیوهای 4K 30 فریم بر ثانیه است. این سنسور هم در نور کامل روز و هم در شرایط نور کم به خوبی کار می کند.

مینی3 حتی امکان فیلمبرداری به صورت عمودی را نیز ارائه می دهد که برای اولین بار در پرنده های دی جی آی دیده شد.

با این حال، بهترین بخش این است که DJI توانست تمام این فناوری پیشرفته را در یک پرنده با وزن کمتر از 250 گرم جای دهدو

باید به این نکته اشاره کنم که در صورت استفاده از باتری با زمان پرواز طولانی، باتری وزن مینی3 را از 250 گرمی افزایش می دهد.

نتیجه‌گیری

مینی3 با قیمتی که قبلاً برای چنین پهپادهایی دیده نشده است، قابلیت حمل، عملکرد و ویژگی‌های پیشرفته را در یک بسته جمع و جور ترکیب می‌کند. طراحی سبک وزن، عملکرد پرواز بهبود یافته و قابلیت‌های تصویربرداری چشمگیر آن، این محصول را به انتخابی ایده‌آل برای هر خلبانان مبتدی و با تجربه پهپاد تبدیل می‌کند.

عمر باتری طولانی و حالت‌های پرواز هوشمند Mini 3 جذابیت آن را بیشتر می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد تا به راحتی تصاویر هوایی خیره کننده‌ای را ثبت کنند. Mini 3 با وجود اندازه کوچکش، از نظر کیفیت یا عملکرد سازش نمی‌کند و سطحی از عملکرد را ارائه می‌دهد که با پهپادهای بزرگتر و گران‌تر رقابت می‌کند.

چه به دنبال کاوش در دنیای عکاسی هوایی باشید و چه به سادگی بخواهید هیجان پرواز با هلیشات را تجربه کنید، دی جی آی مینی3 مطمئناً انتظارات شما را برآورده خواهد کرد. به طور کلی، مینی 3 یک استاندارد جدید برای بازار پهپادهای جمع و جور تعیین می‌کند و نشان می‌دهد که اندازه لزوماً عملکرد را محدود نمی‌کند.

Mini 3 با ویژگی‌ها و قابلیت‌های چشمگیر خود، جانشین شایسته‌ای برای نسخه های قبل خود، DJI Mini و DJI Mini 2 است.

مطالعه بیشتر “معرفی مویک مینی 2”

ایمن پرواز کنید، همیشه پرواز کنید!


در انتها برای دریافت مشاوره رایگان ، خرید و فروش ، آموزش و تعمیرات پهپاد (هلیشات) می توانید با ما در ارتباط باشید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *