اخبار, مقاله ها

معرفی پهپاد DJI Mini 4pro : قدرتمند اما مقرون به صرفه

مینی4پرو

در این نوشته شرکت کارتال قصد دارد به معرفی پهپاد Dji Mini 4 pro (مینی 4 پرو) بپردازد. و تمامی نکاتی که قبل از خرید باید در مورد این پهپاد بدانید در این مقاله جمع آوری شده است.

 

معرفی پهپاد مینی 4پرو

 

شرکت DJI  به تازگی آخرین مدل از سری Mini  پهپادهای تاشو زیر 250 گرمی خود را معرفی نمود. اولین دستگاه از این سری است که دارای تشخیص و اجتناب از موانع در تمام جوانب و نقاط را دارا است.مینی 4پرو با یک بار شارژ، می تواند تا 45 دقیقه پرواز کند . تمامی این ویژگی های ارتقا یافته با وجود وزن پایین است که میتواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. قیمت این پهپاد از 759 دلار شروع میشود.

 

مینی4پرو

 

دوربین پهپاد دی جی آی مینی 4پرو (DJI Mini 4Pro)

 

دوربین تکی در Mini 4Pro دارای سنسور CMOS نوع 1/1.3 با ISO دوگانه، لنز 24 میلی‌متری (معادل) و دیافراگم ثابت F1.7 است. می تواند تصاویر 48 مگاپیکسلی بگیرد و روی یک گیمبال 3 محوره قرار می گیرد که می تواند تا 60 درجه به سمت بالا متمایل شود.همچنین دارای قابلیت عکاسی عمودی با کیفیت 4K است.

ویدئو را می‌توان با وضوح‌های حداکثر 4K/60p و 4K/100p برای حالت Slo-Mo در 10 بیت D-Log M ظبط کند که بیش از 1 میلیارد رنگ ارائه می‌کند. حالت فیلمبرداری Night Shots که به شما امکان می دهد ISO را تا 12800 افزایش دهید .Mini 4 Pro ویژگی های خلاقانه مختلفی را ارائه می دهد. توانایی ثبت پانورامای 180 درجه، زاویه باز و عمودی، کلیپ های هایپرلپس، عکس های سریع خودکار (حالت های Dronie، Circle، Helix، Rocket، Boomerang و Asteroid) به علاوه MasterShots، که انواع حالت های خودکار را می گیرد و کلیپ ها را به هم می چسباند. همه در کنار هم گنجانده شده اند.

Mini 4 Pro اولین پهپاد از سری Mini است که عملکرد Waypoints Flight را ارائه می دهد. این ویژگی به شما امکان می دهد پروازها را از قبل برنامه ریزی کرده و آنها را تکرار کنید. کروز کنترل نیز در دسترس است و به شما این امکان را می دهد که به طور خودکار با سرعت ثابت کار کنید .

DJI این پهباد را به سیستم انتقال OcuSync 4 (O4) مجهز کرده که برد آن را تا 20 کیلومتر می باشد.  این ویژگی به شما امکان انتقال ویدیوی 1080p/60p FHD را در حین کار با پهپاد می دهد. همچنین می‌توان 34 دقیقه با باتری استاندارد پرواز هوشمند و تا 45 دقیقه با باتری Intelligent Flight Plus پرواز کند . Mini 4 Pro دارای یک لنز فوق عریض 100 درجه FOV و مجموعه فیلتر ND16/64/256 است . DJI همچنین یک مجموعه محافظ پروانه 360 درجه برای پوشش فیزیکی جامع ایجاد کرد.

این دوربین در فرمت های JPEG و RAW و در هر دو فرمت فایل MP4 و MOV فیلمبرداری می کند و همچنین به شما امکان می‌دهد فیلم را به‌صورت حرفه‌ای درجه‌بندی رنگی تولید کند همه اینها مانند Mini 3 Pro است.

 

 

حسگر های جانبی

 

مهم ترین ارتقاء سیستم جدید اجتناب از موانع در تمامی جهات است. Mini 3 Pro دارای سنسورهایی بود که موانع را در جلو، پشت و زیر آن تشخیص می داد ولی مینی 4پرو همانند DJI Air 3 یا Mavic 3 Pro دارای حسگرهای جانبی است . بدنه Mini 4 Pro به شش حسگر بینایی در جلو، بالا و پایین هواپیما برای تشخیص و اجتناب از موانع در تمامی جهات مجهز شده است که می‌تواند جلوی یک مانع ترمز کنید یا آن را دور بزند.

 

 

 

قابلیت ردیابی

 

ردیابی این پهپاد ActiveTrack 360 نام دارد و آنقدر هوشمند است که حتی می تواند تشخیص دهد که چه چیزی را ردیابی کند.

این ردیابی خودکار یکی از سه حالت پرواز هوشمند است که شامل Spotlight و Point of Interest نیز می شود. به طور خلاصه، Spotlight هدف شما را در مرکز کادر نگه می دارد. این برای ردیابی ورزش یا سایر عکس های اکشن مناسب است. Point of Interest پهپاد را به دور یک هدف  ثابت یا در حال حرکت می‌چرخاند ، به نحوی که کنترل کامل پهپاد در دست شما باشد.

علاوه بر ردیابی و اجتناب از موانع، نقاط بین راه قابل برنامه ریزی به سری DJI Mini Pro اضافه شده است. این عملکرد مجدداً یک ویژگی پایین‌تر از Air 3 و Mavic 3Pro است و به شما امکان می‌دهد مسیر هواپیمای بدون سرنشین را بر روی نقشه داخلی ترسیم کنید و ارتفاع، سمت و نقاط مورد علاقه را برای دیدن، شروع ضبط، زمان توقف، و زمان گرفتن عکس آن تعیین کنید.

 

ریموت کنترل جدید

 

Mini 4Pro دو کنترل از راه دور جدید، RC-2 یا RC-N2 را داراست . تفاوت اصلی بین این دو این است که RC-2 دارای یک صفحه نمایش داخلی است در حالی که RC-N2 برای صفحه نمایش به تلفن یا تبلت شما متصل می شود. هر دو از پروتکل انتقال Ocusync 4 استفاده می‌کنند که اتصال واضح‌تر و پایدارتری نسبت به Ocusync 3 توسط Mini 3 Pro ارائه می‌دهد و برد را کمی از 18 کیلومتر به 20 کیلومتر افزایش می‌دهد.

 

 

سلامت باتری

 

باتری‌هایی که Mini 4Pro  با mini 3pro یکسان هستند. گر تصمیم به ارتقاء داشته باشید، مقداری در هزینه‌تان صرفه‌جویی می‌شود. این همچنین به این معنی است که زمان پرواز بین دو مدل تقریباً یکسان است ; 34 دقیقه با باتری پایه و 47 دقیقه یا بیشتر با باتری اختیاری هوشمند پرواز پلاس، که کمی به وزن هواپیما می‌افزاید.

 

آیا Mini 4Pro بهترین پهپاد مصرفی با این قیمت است؟

بله، Air 3 و Mavic 3Pro دوربین‌های بهتر و برد بیشتری دارند ولی بسیار گران‌تر هستند. با این حال، Mini 4Pro تقریباً از همان فناوری اجتناب از برخورد با موانع برخوردار است و آن را به گزینه ای مقرون به صرفه و سرگرم کننده برای پرواز تبدیل می کند. اگر به تازگی وارد شروع به هواپیمای بدون سرنشین کرده اید، این مدل یکی از بهترین انتخاب هایی است که میتوانید داشته باشید.

اگر از قبل یک Mini 3Pro داشته باشید باید ارتقا دهید؟

می‌توانید یکی از پک های  ارزان‌تر Mini 4Pro را خریداری کنید، زیرا بیشتر قطعات و باتری‌های Mini 3Pro را می‌توان استفاده کرد. و بهبودهای دوربین در بهترین حالت جزئی هستند، به این معنی که شما در حال ارتقاء برد بلندتر و سیستم جدید اجتناب از موانع هستید.

 

در انتها برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *