اخبار, مقاله ها

پهپاد آواتا 2 معرفی شد! (بررسی هلیشات DJI Avata 2)

آواتا2 , آواتا 2 , اواتا 2 , اواتا2

شرکت معروف DJI به تازگی جدیدترین پرنده خود به نام Avata 2 (آواتا 2) را معرفی کرد. این پهپاد یک محصول باکیفیت برای مبتدیان و حرفه‌ای‌های این حوزه است. در این نوشته شرکت کارتال، به معرفی و بررسی DJI Avata 2 می پردازیم.

به صورت کلی سری FPV این شرکت یک مجموعه پیشرفته‌ از پهپاد، عینک و کنترلر را ارائه می‌دهد که می‌تواند نیازهای اکثر خلبانان FPV، صرف نظر از سطح تجربه آن‌ها، را برآورده سازد.

معرفی آواتا 2 (DJI Avata 2)

Avata 2 کمی سبک‌تر از نسل قبلی خود است. بهبود طراحی آیرودینامیک‌، زمان پرواز را در شرایط واقعی چند دقیقه افزایش داده است. شاید به نظر زیاد نرسد، اما در دنیای FPV زمان پرواز به طور معمول کوتاه است و این ارتقا قابل توجه است. همچنین به لطف تجربه FPV همه جانبه‌ای که ارائه می‌دهد، پرواز با آن فوق‌العاده سرگرم‌کننده است. همچنین با ویژگی جدید Easy ACRO، کاربران Motion 3 می‌توانند حرکات نمایشی هوایی را انجام دهید.

آواتا2 با پک تک باتری Fly More (Single Battery) به قیمت ۹۹۹ دلار عرضه می‌شود. این بسته شامل کنترلر DJI Motion 3، عینک DJI Goggles 3، کابل شارژ و انتقال دیتا USB-C، ملخ یدکی و سایر لوازم جانبی اولیه است.

پک آواتا 2

پک دیگر Fly More Combo (Three Batteries) آواتا 2 با سه باتری ۱۱۱۹ دلار  قیمت دارد و شامل همه موارد بالا می‌شود، اما همچنین دارای یک هاب شارژ باتری و یک کیف حمل است و خود پرنده به تنهایی 489 دلار قیمت دارد.

پک کمبو آواتا 2

در پک های Avata 2 خبری از ریموت کنترل نیست. اما شما میتوانید DJI FPV Remote Controller 3 را به صورت جداگانه به قیمت 199 دلار تهیه کنید.

مشخصات اواتا 2

مشخصات کلی آواتا 2

وزن : ۳۷۷ گرم

ابعاد: ۱۸۵ × ۲۱۲ × ۶۴میلی‌متر

باتری : ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعت

مدت زمان شارژدهی : تا ۲۳ دقیقه

نوع شارژر: کابل PD از نوع C به نوع C

حالت‌های پرواز: عادی، ورزشی، دستی (دستی فقط با کنترلر FPV 2)

برد انتقال تصویر: ۱۳ کیلومتر (FCC) / ۱۰ کیلومتر (CE/SRRC/MIC)

رزولوشن ویدیو: ۴K، ۲.۷K، ۱۰۸۰p

نرخ فریم: ۴K تا ۶۰ فریم بر ثانیه / ۲.۷K تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه / ۱۰۸۰p تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه

 مطالعه بیشتر”مقایسه DJI Avata و DJI FPV”

طراحی Avata 2

آواتا ۲ از طراحی سبک cinewhoop پیروی می‌کند. که در آن محافظ‌ هایی به دور ملخ‌ها ساخته شده‌اند تا در صورت سقوط از آن‌ها و اجسام اطراف محافظت کند. از نظر ابعاد، آواتا۲ کمی بلندتر و پهن‌تر از نسل قبلی خود است. اما با توجه به ابعاد کوتاه‌تر است. همچنین درگاه USB-C به موقعیت جانبی راحت‌تری منتقل شده است. که دسترسی به آن آسان‌تر است و امکان به‌روزرسانی نرم افزار با استفاده از DJI Assistant 2 و دسترسی به ۴۶ گیگابایت حافظه داخلی را فراهم می‌کند. شیار کارت microSD نیز زیر همان درپوش لاستیکی قرار دارد.

این طراحی جدید به ایجاد بدنه‌ای آیرودینامیک‌تر و کمی کاهش وزن (۳۷۷ گرم) کمک کرده است که زمان پرواز به ۲۳ دقیقه (زمان تبلیغ شده) افزایش یابد.

در تست‌های واقعی، میانگین زمان پرواز قبل از فعال شدن بازگشت به خانه (RTH) ، هنگامی که باتری به ظرفیت ۲۰ درصد می‌رسد، ۱۶ دقیقه پرواز بود. شما می‌توانید با لغو RTH و پرواز با درصد کم‌تر، زمان پرواز را افزایش دهید.

بررسی و معرفی آواتا 2

دوربین در جلوی پهپاد قرار گرفته و تثبیت مکانیکی روی محور عمودی می باشد. تثبیت اضافی به صورت الکترونیکی با RockSteady 3.0، HorizonSteady ارائه می‌شود یا می‌توانید خاموش کنید. فیلمبرداری در نمای واید با نرم‌افزار رایگان Gyroflow قابل تثبیت است که ممکن است خلبانان FPV پیشرفته آن را ترجیح دهند.

در پک های آواتا 2، کنترلر DJI Motion 3 گنجانده شده است که برای حرکت به جلو نیاز به کشیدن ماشه توسط خلبان دارد. در حالی که برای بالا رفتن و پایین آمدن آن را به جلو یا عقب کج می‌کند. چرخش به سادگی با کج کردن کنترلر به سمت چپ یا راست انجام می‌شود.

کنترلر اواتا2

علاوه بر این، دایره‌ای در عینک FPV نمایش بصری از جایی که پهپاد در آن پرواز می‌کند را نشان می‌دهد، شبیه نشانه‌ای که توسط Motion 3 کنترل می‌شود. این کنترلر همچنین دارای یک جوی‌استیک است که می‌تواند برای هدایت اواتا ۲ به بالا، پایین، چپ و راست استفاده شود، در حالی که برای پرواز به عقب می‌توان جوی استیک را به عقب فشار داد.

Motion 3 اواتا2

قابلیت‌های اواتا 2

مدلهای قبلی FPV معمولاً از نظر ویژگی‌های «هوشمند» کاملاً ابتدایی هستند. اما اواتا2 قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که در پهپادهایی با فناوری دوربین پیشرفته‌تر رایج است. این موارد شامل موقعیت‌یاب GPS، بازگشت به خانه، شناور ماندن در حالت غیر دستی، ویژن سنسور و حسگرهای ToF که کف و نمای عقب را برای تشخیص موانع پوشش می‌دهند، می‌شود.

همچنین در صورت سقوط، زنگی وجود دارد که می‌توانید آن را در عینک روشن کنید تا به شما در پیدا کردن پهپاد کمک کند.

قابلیتی که در پهپادهای FPV رایج است، «حالت لاک‌پشت» است که به خلبان اجازه می‌دهد در صورت سقوط پهپاد به پشت، آن را از راه دور برگرداند. شاید به نظر مهم نرسد، اما می‌تواند صرفه‌جویی زیادی در زمان داشته باشد، زیرا دیگر نیازی نیست پس از سقوط پرنده را به صورت فیزیکی بازگردانید.

آواتا 2 Avata 2

این قابلیت از طریق منوی عینک جدید DJI Goggles 3 فعال می‌شود یا می‌توان آن را به یکی از دکمه‌های سفارشی روی کنترلر FPV 3 اختصاص داد.

عینک DJI Goggles 3 یک افزودنی جدید است که با استفاده از فناوری انتقال تصویر DJI 04، تصویری واضح و شفاف 1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه از دوربین FPV ارائه می‌دهد. این عینک‌ها با هدبند قابل تنظیم که یک باتری داخلی در آن تعبیه شده. همچنین طراحی کمی متفاوت از نسخه‌های قبلی می باشد.

همچنین یک پد پیشانی برای افزایش راحتی وجود که پوشیدن عینک را راحت کرده است. دوربین‌هایی نیز در جلوی عینک تعبیه شده‌اند، بنابراین می‌توانید از نمای FPV به آن‌ها سوئیچ کنید تا محیط اطراف خود را ببینید. اما به دلیل بزرگنمایی و شفافیتی که عینک‌ها ارائه می‌دهند، بلند کردن یا برداشتن عینک ساده‌تر و مؤثرتر است.

مطالعه بیشتر”معرفی آواتا : یک تجربه کاملاً جدید با FPV”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *