آموزش ها, اخبار

آموزش حالت های پروازی پهپاد های DJI

حالت ها پروازی پهپاد های دی جی آی

در این مقاله شرکت کارتال قصد دارد به آموزش حالت های پروازی پهپاد های شرکت DJI بپردازد. در این مقاله همه آنچه باید در مورد حالت های پرواز (flight modes) DJI بدانید آورده شده است.
بنابراین اگر مدتی است که پهپاد DJI خود را در اختیار داشته اید، تمرین کرده و با پرواز پهپاد آشنایی دارید و اعتماد به نفس ایجاد کرده اید و اکنون آماده هستید تا چیزهای پیشرفته تری را شروع کنید این مقاله مناسب شماست. پهپاد DJI شما می تواند مانورهای بسیار بیشتر از پرواز به بالا و پایین، راست و چپ انجام دهد.
چندین حالت پرواز DJI وجود دارد که در این مقاله توضیح خواهیم داد که می تواند پرواز پهپاد شما را به سطح بعدی برساند.

حالت های پروازی یا Flight modes چیست؟

حالت های پروازی DJI یک تنظیمات از پیش ساخته شده است که نحوه پرواز و رفتار پهپاد را در بیشتر موارد به طور خودکار تعیین می کند. دلیل اینکه می گوییم در بیشتر موارد خودکار است این است که دو نوع حالت پرواز وجود دارد: حالت استاندارد و حالت هوشمند.
با این حال، قبل از اینکه حتی به حالت‌های پرواز استاندارد یا هوشمند فکر کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که ابتدا «حالت مبتدی» را که حالت پیش‌فرض در پهپاد شما است غیرفعال کنید و حالت پرواز چندگانه را فعال کنید.

حالت مبتدی

حالت مبتدی حداکثر برد 30 متری بین پهپاد و خلبان را تعیین می کند. همچنین حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت را تعیین می کند. حساسیت نیز به شدت در این حالت کاهش می یابد.
DJI این کار را انجام می دهد تا مبتدیان به طور تصادفی به حالت پرواز پیشرفته نروند و پهپاد خود را در اولین تجربه پرواز خود سقوط ندهند. برای غیرفعال کردن آن، روی سه نقطه در گوشه سمت راست بالای برنامه dji go خود کلیک کنید و سپس روی تنظیمات اصلی کنترلر کلیک کنید.
حالت مبتدی پرواز هلی شات

حالت های پروازی استاندارد DJI

تا اینجا شما حالت مبتدی را غیرفعال کرده اید. همانطور که گفتیم دو نوع حالت پرواز DJI وجود دارد. شما می توانید به حالت های استاندارد به عنوان “حالت های دستی” نگاه کنید.
این به این دلیل است که برخلاف حالت‌های هوشمند، حالت‌های استاندارد رفتار پهپاد را تغییر می‌دهند، اما کنترل همچنان به عهده شما، خلبان است. چهار حالت استاندارد وجود دارد. Position, ATTI, Sport and Tripod. آنها را می توان از طریق ریموت کنترلر یا از برنامه DJI فعال کرد.

Position Mode

این حالتی است که اکثر مبتدیان از آن استفاده می کنند و پس از ارتقاء از حالت مبتدی، بیشتر وقت خود را در آن صرف می کنند. و این به این دلیل است که همه حسگرهای پهپاد فعال خواهند بود و شما همیشه از قدرت سیگنال gps قوی برخوردار خواهید بود.
همه اینها باعث می شود پهپاد موقعیت خود را در هوا حفظ کند و در صورت برداشتن انگشتان از کنترل از راه دور احتمال حرکات لحظه ای و سقوط را کاهش می دهد.
تنظیمات حالت پروازی کوادکوپتر

ATTI Mode

حالت بعدی که مورد بحث قرار می دهیم، حالت ATTI است. احتمالاً تاکنون به شما هشدار داده شده است که مانند همیشه از حالت ATTI استفاده نکنید. و این به این دلیل است که این حالت معمولاً با اکثر تصادفات مرتبط است.
این حالت همه سنسورهای GPS و بینایی (ویژن سنسور) را خاموش می کند، به این معنی که اگر همیشه کنترل دستی آن را تحت کنترل نداشته باشید، کوادکوپتر از شما دور می شود و با باد حرکت می کند. همچنین دارای قطع خودکار نیست، پهپاد را تا زمانی که سقوط کند یا باتری آن تمام شود به کار خود ادامه می دهد. این حالت برای مبتدیان به هیچ وجه توصیه نمی شود.

Sport Mode

این حالت نسبت به حالت قبلی ایمن تر است زیرا سنسورهای GPS را روشن می کند. بنابراین خطر سقوط هلی شات کمتر است، اما همچنین امکان افزایش سرعت و حرکات سریع، را به شما می دهد.
این حالت برای سرعت و چابکی بهینه شده است. آشکارسازهای مانع (سنسور های برخورد با موانع) در این حالت غیرفعال هستند، بنابراین هنگام پرواز با این حالت و در مناطقی دارای موانع بسیار مراقب باشید.

Tripod Mode

این حالت یا به عبارتی حالت سه پایه، سرعت کلی پهپاد DJI شما را کاهش می دهد تا حرکات تند و ناگهانی در هنگام عکسبرداری را از بین ببرد. باعث می‌شود فیلم‌های نرم‌تر و عکس‌های واضح‌تری داشته باشید. برای عکاسانی که می خواهند همه چیز را ساده نگه دارند، عالی است.
در مقاله ای جداگانه و به زودی در مورد حالت های پروازی هوشمند پهپاد های دی جی آی توضیح داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *