آموزش ها, اخبار

پرواز در محیط بسته با پهپاد : هشت نکته و ترفند

پرواز در محیط بسته,پرواز ایمن,پرواز ایمن با پهپاد در محیط بسته، نکات و ترفند پرواز با پهپاد,

در این نوشته ما در شرکت کارتال قصد داریم، ترفندهای پرواز ایمن در محیط بسته را شرح دهیم. همچنین پیش از مطالعه این مطلب پیشنهاد میکنیم مقاله “تنظیمات ضروری قبل از پرواز پهپاد در فضای بسته” که در رابطه با همین موضوع میباشد را مطالعه کنید.

مقدمه

به منظور حفظ ایمنی پهپاد هنگام پرواز در محیط بسته نه تنها به وارد کردن تنظیمات صحیح بستگی دارد، بلکه به مهارت خلبان و اقدامات احتیاطی که خلبان تصمیم می گیرد استفاده کند، نیز بستگی دارد.

مهارت و اقدامات می تواند شامل لوازم جانبی، ملاحظات مهم قبل از پرواز و انتخاب بهترین حالت پرواز هوشمند باشد. در ادامه درباره همه این موارد بحث می کنیم.

پرواز در محیط بسته

1. استفاده از گارد محافظ ملخ

گارد محافظ ملخ یک وسیله جانبی ضروری برای پرواز در محیط بسته است. آنها نه تنها به حفظ ایمنی پهپاد شما کمک می کنند، بلکه از برخورد پهپاد با دیوارها، تجهیزات یا مبلمان نیز محافظت می کنند.

گارد محافظ ملخ برای تمامی مدل های DJI قابل تهیه و استفاده می باشد. مطمئن باشید که ارزش سرمایه گذاری زیادی دارند.

پرواز در محیط بسته

پرواز در محیط بسته,پرواز ایمن,پرواز ایمن با پهپاد در محیط بسته، نکات و ترفند پرواز با پهپاد,

2. محیط پرواز را بررسی کنید.

محل موانع را بدانید، با محیط پرواز کاملا آشنا شوید. آگاه بودن از خطرات بالقوه یا موانع برای جلوگیری از برخورد با آنها بسیار مهم است.

برنامه ریزی مسیر پرواز پیش از پرواز یک راه عالی برای آمادگی و پیش بینی هر گونه اسیب و خسارت احتمالی برای پرواز در محیط بسته می باشد. بدانید که کجا قصد دارید پرواز و فرود داشته باشید و چگونه می خواهید از هر گونه مانعی عبور کنید. زمان صرف شده در هوا (حالت شناور یا Hover) را به حداقل برسانید تا احتمال سقوط را کاهش دهید.

3.پرواز را به صورت دستی انجام دهید.

تنظیمات و کنترل‌های خودکار می‌توانند به دلیل سادگی و راحتی، عالی باشند. با این حال، وقتی در محیط بسته هستید، فضا محدود است و باید مطمئن شوید که کنترل کاملی بر پهپاد دارید. برخاستن دستی به شما امکان می دهد یک برخاستن خوب و تدریجی داشته باشید و در صورت نیاز میتوانید سریع واکنش نشان دهید و هرگونه تنظیماتی که نیاز دارید را انجام دهید.

4.از سقف دوری کنید.

هنگام پرواز در محیط بسته اگر به سقف نزدیک شوید، نیروی پروانه‌ها می‌تواند پهپاد را به سمت سقف بکشد و باعث سقوط آن شود. این می تواند باعث آسیب زیاد و جدی به پهپاد شود.

فاصله ایمن 100 تا 60 سانتی متری (3تا2 فوت) را حفظ کنید تا بتوانید از برخورد پهپاد به سمت سقف جلوگیری کنید.

پرواز در محیط بسته

5. سرعت کم و کنترل شده پرواز کنید.

حرکات آهسته امکان کنترل دقیق تر پهپاد را فراهم می کند، به شما زمان بیشتری برای واکنش می دهد و به فیلم شما کمک می کند که زیبا و روان به نظر برسد. تنظیمات Expo ، Tripod و حساسیت همانطور که در مقاله قبلی “تنظیمات ضروری قبل از پرواز پهپاد در فضای بسته” بحث شد می تواند واقعاً در این زمینه به شما کمک کند.

6.اسفاده حالت Tripod

حالت Tripod یک حالت پرواز عالی برای پرواز در فضای بسته است. یک حالت پرواز هوشمند است که حداکثر سرعت شما را محدود و با کاهش حساسیت کنترل همراه است. استفاده از حالت Tripod به شما کمک می کند تا فیلمبرداری آهسته و روان بگیرید در حالی که کنترل دقیق تری روی پهپاد خود دارید.  همچنین یکی از تنها حالت های پرواز است که سرعت شما را محدود می کند، که می تواند در محیط های بسته بسیار مفید باشد.

7. پرواز در حالت Cinematic (اما مراقب باشید)

مانند حالت Tripod، حالت سینمایی حساسیت کنترل شما را کاهش می دهد. حالت سینمایی ، به جای کنترل دقیق تر، برای گرفتن فیلمبرداری سینمایی زیبا در پهپاد طراحی شده است. فاصله ترمز با حالت سینمایی افزایش می یابد. بنابراین باید قبل از هرگونه مانع به خوبی متوقف شوید و در صورت لزوم ترمز دستی را اعمال کنید.

پرواز در محیط بسته

8. Course Lock را فعال کنید.

آیا تا به حال در هنگام پرواز در فضای باز به قدری بر روی فیلمبرداری متمرکز شده اید؛ که ندانسته اید حالت و جهت پهپاد چگونه است؟ کدام جوی استیک پرنده را به کدام جهت حرکت می دهد؟

هنگام پرواز در محیط بسته، این اتفاق می تواند فاجعه بار باشد. Course Lock یک حالت پرواز هوشمند است که کنترل پهپاد شما را بسیار آسان می کند زیرا باعث می شود جهت حرکت جوی استیک ها بدون توجه به جهتی که پهپاد شما قرار دارد، ثابت بماند. به عنوان مثال، اگر پهپاد شما به سمت شمال قرار دارد و Course Lock را فعال کنید، سپس جلو همیشه پهپاد شما را به سمت شمال حرکت می دهد. راست پهپاد شما را به سمت شرق، پایین به جنوب و چپ به سمت غرب حرکت می دهد.

به یاد داشته باشید که صرف نظر از جهت قرارگیری پهپاد شما است. نه تنها پرواز با پهپاد  را آسان تر می کند، بلکه گرفتن تصاویر جالب و خلاقانه را نیز آسان تر می کند.

پرواز در محیط بسته

آیا با وجود تمامی خطرات و آسیب ها، پرواز در محیط بسته ارزشش را دارد؟

هشت نکته و ترفند برای پرواز در محیط بسته ذکر شد. پرواز در محیط بسته یک روش عالی برای گرفتن فیلم های شگفت انگیز برای  تعداد زیادی از پروژه ها است. مثل نمایش تجهیزات یا ماشین آلات، به نمایش گذاشتن فضای داخلی یک ساختمان در حال ساخت یا به پایان رسیده، یا حتی فقط برای گرفتن فیلم های زیبا از املاک مسکونی، جشن ها و مراسمات.

امروزه استفاده از پهپاد در تمامی صنایع رواج پیدا کرده و به منبع درآمد عالی تبدیل شده است. با رعایت موارد بالا، انجام تنظیمات مورد نیاز، انجام به موقع تعمیر و نگهداری صحیح از باتری، پرنده و … دچار آسیب جدی نخواهید شد.

در انتها برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *