اخبار, مقاله ها

تعمیر پهپاد (هلی شات)

تعمیرپهپاد

امروزه با توجه به افزایش قیمت پهپاد تهیه پرنده جدید ، همیشه نمیتواند گزینه به صرفه ای باشد. به همین دلیل گروه کارتال همیشه سعی بر تعمیرپهپاد داشته، نه تعویض. در این مقاله قصد داریم عوامل سقوط ، نحوه نگهداری و چگونگی کاهش هزینه تعمیر پهپاد را بررسی کنیم.

 

نگهداری پهپاد

نگهداری صحیح از پهپاد باعث میشود پرنده شما شرایط خوبی داشته باشد. برای مراقبت از پهپاد خود، باید آن را به طور مرتب بررسی و تمیز کنید. همیشه باید از شارژر، باتری و ملخ مناسب مدل پهپاد خود استفاده کنید.

بازرسی
  • قبل از پرواز بازوها، پایه ها، بدنه و تمامی اتصالات پهپاد را بررسی کنید تا مطمئن شوید که شرایط خوبی دارند. در صورت وجود هر گونه آسیب، قبل از پرواز این قطعات باید تعویض گردند.

 

تعمیرپهپاد

 

  • پیچ ها را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که پیچی گم شده یا شل شده است از پرواز اجتناب کنید.
  • به چهار طرف هلی شات خود نگاه کنید. اگر ترکی بر روی بدنه وجود داشته باشد؛ میتواند نشانه مشکلات بیشتری در داخل باشد که احتمالا به تعمیرات گسترده تری نیاز خواهد داشت. در این صورت به هیچ عنوان پرواز نکنید.

 

تعمیرپهپاد

تمیز کردن پهپاد
  • برای تمیز کردن پهپاد از پارچه نرم همانند دستمال عینک استفاده کنید.
  • از هیچ گونه مواد شیمیایی برای تمیز کردن پهپاد استفاده نکنید. اگر آب یا مایعات دیگری روی هلی شات تان ریخته اید، باتری را خارج کنید و در اسرع وقت آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید.
  • برای تمیز کردن پهپاد از جاروبرقی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است به قطعات الکترونیکی داخل آن آسیب برسد.

 

تعمیر پهپاد

به روز رسانی نرم افزار

به روز رسانی‌ نرم افزار بخش مهمی از امنیت پهپاد است. به روز رسانی باعث حل مشکلات نرم افزاری پهپاد میشود.

  • امنیت : به‌روزرسانی سیستم عامل می‌تواند در برابر هک شدن یا کنترل پهپاد توسط دستگاه دیگری (مانند تلفن هوشمند) محافظت کند.
  • عملکرد : نسخه‌های جدیدتر نرم افزار اغلب دارای ویژگی‌های به روزتری هستند که باعث میشوند کنترل بیشتری بر نحوه عملکرد پهپاد خود داشته باشید.

چه عواملی باعث سقوط پهپاد می شود؟

دلایل زیادی برای سقوط پهپاد وجود دارد. برخی از این دلایل عبارتنداز :

اپراتور پهپاد

تجربه و تسلط خلبان پهپاد بسیار مهم است. اگر مبتدی هستید و یا تسلط کافی بر روی کنترل پهپاد، هنگام پرواز ندارید، به هیچ عنوان پرواز نکنید؛ زیرا کوچکترین برخورد سبب خسارت و هزینه بالایی میشود. برخی مواقع چنان آسیب جدی وارد میشود که دیگر تعمیر پهپاد به صرفه نمیباشد. به منظور یادگیری، افزایش مهارت و همچینین دریافت گواهی نامه خلبانی ( زیرنظر هواپیمایی کشوری ) میتوانید در دوره عمومی خلبانی پهپاد گروه کارتال شرکت کنید.

آب و هوای بد

پرواز در شرایط آب و هوایی بد، حفظ پایداری پهپاد دشوار میسازد. قبل از پرواز آب و هوا را رصد کنید. باران یا باد میتواند باعث سقوط پهپاد شما شود. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطالعه مقاله  “باد چگونه بر پروازهای پهپاد تأثیر می گذارد؟”  توصیه می شود.

پرواز در فضای بسته

پرواز در فضای بسته توصیه نمی شود. پرواز در فضای بسته می تواند باعث آسیب به پهپاد ، اموال ، شخص شما و اطرافیانتان شود.

  • هرگز به دور از دید خود پرواز نکنید. پهپاد باید همیشه برای شما و سایر افراد حاضر در اتاق قابل رویت باشد.
  • در حین پرواز همیشه به پهپاد خود نگاه کنید. اگر از دیدتان دور شد ، سریعا پهپاد را فرود آورید.
  • هنگام پرواز در فضای بسته از نزدیک شدن به موانعی مانند مبلمان و افراد اجتناب کنید.
امواج الکترومغناطیسی

پهپاد ممکن است تحت تأثیر امواج الکترومغناطیسی قرار گیرد. خطوط برق ، دکل های تلفن همراه و سایر دستگاه هایی که امواج الکترومغناطیسی ساطع می کنند؛ میتوانند باعث تداخل الکترومغناطیسی و از دست دادن کنترل در پهپاد یا برخورد آن با موانع در هنگام فرود شوند.

مسافت پرواز
  • حداکثر مسافتی که یک پهپاد می تواند پرواز کند به عمر باتری آن ، شرایط آب و هوایی و … بستگی دارد.
  • به طور کلی ، حداکثر مسافت پرواز پهپاد در هوای خوب کمتر از 3.2 کیلومتر میباشد.
  • همیشه باید قوانین منطقه ای که قصد پرواز در آن را دارید ، بررسی کنید. در برخی مناطق پرواز ممنوع میباشد و یا نیاز به مجوز های خاصی دارد.

 

سقوط پهپاد

 

چگونه هزینه تعمیر پهپاد خود را کاهش دهیم؟

یکی از اصلی ترین دلیل افزایش هزینه تعمیرات ، سقوط پرنده میباشد. با در نظر گرفتن نکاتی که در بالا گفته شد و همچنین موارد زیر میتوانید هزینه تعمیرات پرنده خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

چک کردن ساعات پرواز

با روشن کردن کنترلر یا اگر از محصولات DJI استفاده میکنید با برنامه fly میتوانید ساعت ، مسافت ، تعداد پرواز را مشاهده کنید.

برای فهمیدن تعداد دفعات شارژ باتری بعد از روشن کردن پهپاد میتوانید آن را مشاهده کنید. هنگامی که تعداد دفعات پرواز یا باتری به حد نصاب خود رسید ، نسبت به سرویس پهپاد و تعویض باتری اقدام کنید . همین امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه و احتمال سقوط پرنده شما دارد. اگر قصد پرواز طولانی مدت دارید ، حتما بین ساعات پرواز به پهپاد استراحت دهید. در همین زمان به بررسی پهپاد بپردازید تا در صورت وجود مشکل ، پرواز مجدد صورت نگیرد.

باتری

مورد بعدی که باعث افزایش هزینه تعمیر پهپاد می شود، باتری میباشد. باتری نیز همانند خو پرنده نیاز به بررسی و نگهداری دارد. برخی از نکات مهم در رابطه باتری عبارتند از :

  • عدم استفاده از باتری به مدت طولانی
  • جلوگیری از آبخوردگی و صدمات فیزیکی
  • عدم خرید و استفاده از باتری های آکبند با تاریخ قدیمی
  • عدم استفاده از باتری با تعداد دفعات شارژ بالا

به یاد داشته باشید که هیچگاه از باتری خراب ، باد کرده و یا باتری که تعداد دفعات زیادی شارژ شده برای پرواز استفاده نکنید. زیرا همین امر سبب سقوط پهپاد و افزایش هزینه تعمیر پهپاد میشود. این به این معنی نیست که دیگر باتری شما قابل استفاده نیست. در بسیاری از موارد هزینه تعمیر باتری ، بسیار پایین تر از خرید باتری جدید میباشد . در این رابطه مطالعه مقاله  ” تعمیرات انواع باتری پهپاد های DJI “ توصیه میگردد.

 

تعمیر باتری

 

در انتها برای دریافت مشاوره و بررسی مشکلات پهپاد یا باتری به صورت رایگان می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *