اخبار, مقاله ها

مقایسه مینی 3 پرو و مینی 4 پرو

مقایسه مینی 3پرو و مینی 4پرو

در این نوشته ما در  شرکت کارتال قصد داریم به مقایسه DJI Mini 3Pro  و DJI Mini 4Pro بپردازیم و تمام تفاوت های مینی 3پرو و مینی 4پرو را بررسی کنیم.

زمانی که مینی 3پرو معرفی گردید، مورد توجه و استقبال بسیار زیادی قرار گرفت و توانست رضایت کاربران زیادی را به خود جلب کند. بدون شک مینی 4پرو نسبت به مینی 3پرو پیشرفت هایی داشته. بااین حال این سوال پیش می آید که آیا ارتقا Mini 3Pro به Mini 4Pro بصرفه می باشد؟

مقایسه ظاهری مینی 3 پرو و مینی 4 پرو

هر دو مدل از طراحی تاشو ، کوچک و وزن کم پیروی می‌کنند. طراحی این دو پهپاد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. وزن هر دو کمتر از 250 گرم است و به راحتی در کف دست جای میگیرند. ممکن است کسانی که مینی 3پرو دارند؛ از شباهت ظاهری ناامید شوند. سری Mini با وجود وزن کم و اندازه جمع و جور از نظر ویژگی و کیفیت ساخت بسیار عالی است.

وقتی صحبت از مقایسه ظاهر میشود، تنها چیزی که در مینی 4پرو متفاوت است، وجود سنسورهای همه جانبه برخورد در بالای بدنه پهپاد و چراغ کمکی در پایین است. در نتیجه مینی 4پرو را نظر این ویژگی‌ ها میتوان به سری Mavic 3 مشابه کرد.

مقایسه مینی 3پرو و مینی 4پرو

با توجه به بودجه و نیاز شما، Mini 4 Pro با دو مدل کنترلر DJI RC-N2 و DJI RC 2 ارائه شده است.

DJI RC-N2 دارای یک نگهدارنده موبایل است، بنابراین باید از گوشی هوشمند همراه با آن استفاده کنید.

DJI RC 2 با هر دو مدل پهپاد سازگار است، دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی با روشنایی 700-nit و وزن 390 گرم می باشد.

Mini 3 Pro نیز با دو مدل ریموت کنترل DJI RC 1 و DJI RC-N1 عرضه شده است.

DJI RC-N1 دارای نگهدارنده موبایل است و DJI RC-N1 با وزن کم و صفحه 5.5 اینچی می باشد.

مقایسه مینی 3پرو و مینی 4پرو

مقایسه پرواز مینی 3پرو و مینی 4پرو

زمان پرواز Mini 4 Pro و Mini 3 Pro با باتری های مشابه تقریباً یکسان است و حداکثر 34 دقیقه است.

مینی 3پرو در تشخیص موانع و اجتناب از برخورد عملکرد خوبی داشته. با این حال، مینی 4پرو با وجود سنسور اجتناب از موانع همه جانبه و سیستم 3D ToF پرواز ایمن تری دارد.

مینی 4پرو دارای سیستم ActiveTrack 360 درجه است که قابلیت‌ ردیابی پهپاد به منظور پرواز ایمن‌ تر را بهبود میبخشد.  Mini 3 Pro نیز دارای قابلیت ردیابی فعال است، اما عملکرد آن به خوبی Mini 4Pro نیست.

با کنار هم قرار دادن قابلیت های بازگشت به خانه پیشرفته و اجتناب از موانع، امکان تعیین کارآمدترین مسیر بازگشت به نقطه برخاست را فراهم میسازد. در مجموع مینی 4پرو از نظر پرواز خودکار نسبت به مینی 3پرو عملکرد بهتری دارد.

در Mini 4 Pro برنامه LightCut اضافه شده است؛ که می توان با استفاده از هوش مصنوعی، با یک دکمه ویدیو ها را ویرایش کرد.

همچنین مینی 4پرو دارای ویژگی کروز کنترل است که در پهپادهای پیشرفته DJI دیده می‌شود، که می‌تواند پهپاد را در حین پرواز قفل کرد تا مجبور نباشید هنگام انجام یک مانور طولانی جوی استیک را نگه دارید.

نبود این ویژگی ها در Mini 3 Pro باعث می شود که Mini 4 Pro از نظر ویژگی های کلی قوی تر باشد.

مقایسه مینی 3پرو و مینی 4پرو

مقایسه سنسور و کیفیت دوربین مینی 3پرو و مینی 4پرو

دوربین های Mini 3 Pro و Mini 4 Pro هر دو از سنسور 1/1.3 با کیفیت 12 و 48 مگاپیکسلی استفاده می کنند. در نتیجه کیفیت عالی 12 مگاپیکسلی در نور کم و حداکثر کیفیت تا 48 مگاپیکسل با وضوح بالا قابل نمایش است. بنابراین خروجی تصویر هر دو مدل بسیار مشابه است. اگر Mini 3 Pro را دارید، انتظار بهبود کیفیت قابل توجهی را از Mini 4 Pro نداشته باشید.

دوربین های هر دو مدل امکان چرخش 90 درجه ای را دارند. بنابراین نیازی به برش و در نتیجه از دست دادن حاشیه تصاویر نمی باشد و مستقیما می‌توان تصاویر و ویدیوها را به صورت عمودی برای استفاده در شبکه های اجتماعی خروجی گرفت.

در هر دو پهپاد گیمبال را می توان بین -90 درجه تا 60 درجه کج کرد. عکاسی در شرایط نور شدید با استفاده از فیلتر ND امکان پذیر است.

در مقایسه کیفیت تصویر مینی 3پرو و مینی 4پرو کمی بهبود مشاهده می شود. مینی 4پرو با پیشرفت‌ نرم‌افزار، کیفیت تصویر را در برخی حالت‌ها بهبود می‌بخشد. در حالی که برخی دیگر صرفاً بر روی عملکرد تمرکز می‌کند، که آن نیز بهبود یافته است. نمونه ای از این حالت، حالت شب است که مدیریت نویز را هنگام فیلمبرداری در نور کم بهبود بخشیده. اگر شما نیاز به عکاسی در شب دارید، مینی 4پرو کیفیت بهتری را ارائه میدهد.

فیلمبرداری بین دو مدل در چندین زمینه بهبود یافته است. فیلمبرداری 4K تا سرعت 100 فریم در ثانیه برای حرکت آهسته در مینی 4پرو و فیلمبرداری 4K تا 60 فریم در ثانیه در مدل مینی 3پرو مقابل یکدیگر هستند. وضوح مینی 3پرو برای بسیاری از پروژه‌ها کافی است.

در مینی 4پرو می‌توان وضوح و مقدار نویز را هنگام فیلم‌برداری کنترل کرد، که ویژگی مفید برای کاربرانی است که می خواهند فیلم‌هایی با ظاهر سینمایی ظبط کنند.

مقایسه مینی 3پرو و مینی 4پرو

سخن آخر

Mini 3 Pro همچنان یک پهپاد فوق‌العاده با قیمت عالی و یکی از بهترین پهپادها برای افراد مبتدی است. Mini 4 Pro دارای ویژگی های اضافی است، که آن را از جهات مختلفی متمایز می کند. اما این ویژگی ها برای تصمیم به ارتقا کافی نیستند.

سنسور اجتناب از موانع همه جانبه Mini 4 Pro ، آن را به گزینه ای بسیار مطمئن تر برای پرواز در محیط های پیچیده تر می کند.

اگر درجه بندی رنگ و خروجی کیفیت سینمایی برای شما مهم است، خروجی D-Log M مینی 4پرو بسیار قوی تر است. همچنین می توان هم رده با Mavic 3 قرار داد.

Mini 4 Pro و Mini 3 Pro هردو بهترین پهپادهای زیر 250 گرمی هستند که در حال حاضر موجود است . مینی ۴ پرو کیفیت تصویر عالی، جلوگیری از موانع همه جانبه ، درجه بالایی از کنترل بر نحوه ضبط و پردازش ویدیو در دوربین را ارائه می دهد.

اگر بودجه شما محدود است؛ می توانید مینی 3پرو را با مشخصات عالی انتخاب کنید.

اگر مبتدی هستید یا می خواهید روی یک پهپاد DJI جدید قوی با قیمت مناسب تهیه کنید، Mini 4 Pro بهترین گزینه است.

 

 

در انتها برای دریافت مشاوره و خرید می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *