اخبار, مقاله ها

چرا پهپاد به کنترلر وصل نمی‌شود؟ (۹ راحل رفع مشکل هلی شات)

آموزش اتصال هلی شات به کنترلر,اتصال پهپاد به کنترلر,آموزش DJI Fly,اتصال به کنترلر بدون برنامه,مشکلات کنترلر, آموزش DJI GO 4,مشکلاتDJI

یکی از ناامیدکننده‌ترین لحظات زمانی است که پهپاد به کنترلر، برنامه یا وای فای وصل نمی‌شود. در صورت عدم اتصال، شما نمی‌توانید آن را به پرواز درآورید یا به تمام ویژگی‌های موجود دسترسی پیدا کنید.

خوشبختانه، اکثر مشکلاتی که باعث ایجاد یک اتصال ناموفق می‌شوند، مشکلاتی هستند که شما می‌توانید آن‌ها را برطرف کنید، اما برخی از آن‌ها نیاز به تعمیر حرفه‌ای دارند. در این نوشته شرکت کارتال، عیب‌یابی و رفع این مشکل خواهیم پرداخت.

چرا هلی شات به کنترلر وصل نمی‌شود؟

ممکن است پهپاد شما به دلیل باتری‌های ضعیف یا آسیب‌دیده، قطعات آسیب‌دیده یا تعمیرات ضعیف، مشکلات سیستم‌عامل، مشکلات کنترلر یا برنامه‌های پس‌زمینه که روند اتصال را مختل می‌کنند، به کنترلر متصل نشود. قبل از شروع عیب‌یابی، مطمئن شوید که پهپاد و کنترلر را به درستی وصل می‌کنید.

روش صحیح اتصال پهپاد به کنترلر

قبل از اینکه به سراغ مشکلاتی برویم که ممکن است پهپاد یا کنترلر شما با آن‌ها مواجه شوند، ابتدا مطمئن شویم که پهپاد را به درستی به کنترلر وصل می‌کنید. اگر چراغ وضعیت به رنگ زرد چشمک می‌زند، پهپاد به کنترلر متصل نیست.

اتصال پهپاد به کنترلر با برنامه DJI Fly

مراحل زیر نحوه‌ی اتصال برای پهپادهایی که از برنامه‌ی DJI Fly مانند DJI Mini 2، Mini SE و Air 2S استفاده می‌کنند را نشان می‌دهد.

  1. کنترلر و پهپاد را روشن کنید.
  2. با استفاده از کابل مناسب، تلفن هوشمند خود را به کنترلر وصل کنید.
  3. برنامه‌ی DJI Fly را باز کنید و روی «Connect to Aircraft» در پایین سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  4. روی تنظیمات (سه نقطه در بالا سمت راست) ضربه بزنید.
  5. به پایین صفحه بروید.
  6. روی «Connect to Aircraft» ضربه بزنید.
  7. چراغ‌های LED روی کنترلر و پهپاد به مدت چند ثانیه به صورت چشمک‌زن درمی‌آیند و سپس برای نشان دادن اتصال کامل به رنگ ثابت در می‌آیند.
  8. اگر بتوانید تصاویر زنده‌ی دوربین پهپاد را روی صفحه‌ی تلفن هوشمند خود مشاهده کنید، اتصال با موفقیت انجام شده است.

جهت مطالعه بیشتر”آموزش برنامه DJI Fly”

اتصال هلی شات به کنترلر بدون برنامه

  1. همزمان دکمه‌ی قابل تنظیم FN، دکمه‌ی عکس و فیلم و دکمه‌ی شاتر را فشار دهید و به مدت ۲ ثانیه نگه دارید.
  2. هنگامی که چراغ‌های LED شروع به بوق زدن کردند، پهپاد را روشن کنید.
  3. چراغ‌های LED روی کنترلر و پهپاد به مدت چند ثانیه به صورت چشمک‌زن درمی‌آیند و سپس برای نشان دادن اتصال کامل به رنگ ثابت در می‌آیند.
  4. تصاویر زنده را بررسی کنید، که تأییدی بر اتصال موفق است.

اتصال پهپاد به کنترلر با برنامه DJI GO 4

جهت مطالعه بیشتر “تعمیرات انواع باتری DJI”

آسیب به پهپاد

ممکن است پهپاد شما سقوط کرده باشد، اما زمانی که به دنبال آسیب‌های قابل مشاهده گشتید و چیزی پیدا نکردید، فکر کردید که می‌توانید به پرواز ادامه دهید. در اکثر موارد، ممکن است پهپاد دچار آسیب داخلی شده باشد که می‌تواند از اتصال پهپاد به کنترلر جلوگیری کند.

اگر سعی کرده‌اید پهپاد خود را تعمیر کنید، ممکن است متوجه شوید که برخی از بخش‌ها را خراب کرده‌اید یا اتصال برخی از قطعات را فراموش کرده‌اید، که بر عملکرد پهپاد تأثیر می‌گذارد.

پهپادها باید تمام تعمیراتشان توسط مراکز معتبر تعمیرات پهپاد انجام شود.

جهت مطالعه بیشتر “حل مشکلات رایج و تعمیرات پهپاد ( هلی شات)”

مشکلات کنترلر

گاهی اوقات یک اتصال ناموفق ممکن است ناشی از آسیب کنترلر، آسیب نرم افزار یا سخت افزار باشد.

در اکثر موارد، به روز رسانی سیستم عامل که قبلا ذکر کردم باید مشکل را برطرف کند. اگر این کار جواب نداد، می‌توانید کنترلر خود را ریست کنید تا به تنظیمات پیش فرض برگردد.

حالا چطور کنترلر را ریست کنیم؟ یکی از راه‌ها حذف نصب و نصب مجدد برنامه است.

راه‌های دیگر برای ریست کردن کنترلر عبارتند از:

  • استفاده از دکمه‌های کنترلر : دکمه‌های C1، C2 و دکمه‌ی شاتر را به طور همزمان فشار دهید.
  • استفاده از DJI Assistant 2 : وارد حساب کاربری DJI Assistant 2 خود شوید، پهپاد خود را انتخاب کنید، به لیست سیستم‌عامل بروید و روی «Restore Factory Defaults» کلیک کنید.
  • ریست کردن کنترلر هوشمند : کش و تمام داده‌های مرتبط را پاک کنید و خارج شوید. سپس به تنظیمات بروید، به «Restore Factory Defaults» بروید و کلیک کنید.

 کابل‌ها و پورت‌های خراب یا ضعیف (کابل‌های دیگری را امتحان کنید.)

گاهی اوقات به دلیل استفاده از کابل‌های آسیب‌دیده، تصویر زنده را روی گوشی هوشمند خود نمی‌بینید. برای اینکه مطمئن شوید کابل‌های شما کار می‌کنند، آن‌ها را عوض کنید.

اگر کابل‌ها کار نمی‌کنند، همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از کانکتورهای پورت آسیب دیده باشند. می‌توانید با استفاده از همان کابل‌ها برای اتصال یک دستگاه دیگر، این موضوع را تأیید کنید.

اگر مشکل از کابل‌هاست، می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید. اما اگر پورت‌ها آسیب دیده‌اند، ممکن است نیاز به تعویض کل سیستم پورت داشته باشید.

آموزش اتصال هلی شات به کنترلر,اتصال پهپاد به کنترلر,آموزش DJI Fly,اتصال به کنترلر بدون برنامه,مشکلات کنترلر, آموزش DJI GO 4,مشکلاتDJI

 برنامه‌های پس‌زمینه (برنامه‌ها را متوقف کنید.)

اگر همچنان نمی‌توانید تصاویر زنده را روی گوشی هوشمند خود ببینید، تمام برنامه‌هایی را که ممکن است در پس‌زمینه در حال اجرا باشند، متوقف کنید. همچنین، در صورت عدم نیاز به وای‌فای ، می‌توانید گوشی خود را روی حالت پرواز قرار دهید.

پهپاد یا کنترلر نیاز به تعمیر دارد!

اگر هر روشی را که در این لیست وجود دارد امتحان کرده‌اید، اما پهپاد شما همچنان به کنترلر وصل نمی‌شود، زمان آن رسیده که اجازه دهید، تا ما این مشکل را حل کنیم.

شرکت کارتال، به عنوان اولین مرکز در کشور با مجوز رسمی از سازمان هواپیمایی کشوری و سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه تعمیرات انواع پهپاد، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. این شرکت با بهره گیری از تیمی مجرب و کارآزموده و با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، قادر به تعمیر انواع محصولات DJI و سایر برندهای معتبر می باشد.

جهت مطالعه بیشتر “تعمیرات پهپاد”

 


در انتها برای دریافت مشاوره رایگان ، خرید و فروش ، آموزش و تعمیرات پهپاد (هلیشات) می توانید با ما در ارتباط باشید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *