آموزش ها, اخبار

بهترین زمان برای پرواز با پهپاد

بهترین زمان برای پرواز با پهپاد چه موقع است؟ ,پرواز با پهپاد در باران , بهترین زمان برای پرواز با هلیشات , پرواز در زمستان

شاید برایتان سوال باشد که چه شرایط آب و هوایی برای پرواز با آن مناسب است. برای اکثر کسانی که به دنیای پهپادها وارد می‌شوند، جذاب‌ترین بخش آن، عکاسی هوایی است. شاید برای همه واضح نباشد که زمان‌های خاصی در طول روز وجود دارد که بهترین نتایج عکاسی هوایی را با پهپاد برای شما به ارمغان می‌آورد. در این نوشته شرکت کارتال، به زمان مناسب عکاسی هوایی میپردازیم.

بهترین زمان برای پرواز با پهپاد چه موقع است؟

بهترین زمان برای پرواز با پهپاد، در طول روز و زمانی است که خورشید بالا زده و باد هم خیلی شدید نیست. از پرواز در شرایط بارانی یا خیلی گرم و مرطوب خودداری کنید. برای عکاسی هوایی، ساعت طلایی (زمان کمی قبل از غروب خورشید) یا ساعت آبی (زمان کمی بعد از طلوع خورشید) بهترین نتایج را ارائه می‌دهند.

همانطور که در هر فعالیت دیگری در فضای باز، شرایط آب و هوا در پرواز با پهپاد نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. بدیهی است، از آنجایی که پهپادها شکست‌ناپذیر نیستند و به راحتی آسیب می‌بینند، هنگام تصمیم‌گیری برای پرواز با پهپاد، توجه به شرایط آب و هوا بسیار مهم است.

پیش از پرواز با پهپاد به عنوان یک خلبان پهپاد، در نظر گرفتن بهترین شرایط برای پرواز با پهپاد اهمیت دارد. برخی از این ملاحظات به سلامت پهپاد شما و برخی دیگر به ایمنی افراد و اموال مربوط می‌شود.

بهترین زمان برای پرواز با پهپاد چه موقع است؟ ,پرواز با پهپاد در باران , بهترین زمان برای پرواز با هلیشات , پرواز در زمستان

به طور کلی، می‌توانید در هر ساعتی از روز با پهپاد خود پرواز کنید، به شرطی که نور کافی برای تشخیص پهپاد وجود داشته باشد و شرایط آب و هوا برای شرایط مورد نیاز پهپاد شما برای پرواز خوب، بهینه باشد.

با وجود اینکه پرواز با پهپاد از در شب مجاز است، اما ممکن است بهترین زمان برای پرواز با آن، به خصوص برای افراد مبتدی نباشد. دلیل اصلی این است که حتی با روشن بودن چراغ‌های LED، دیدن پهپاد در شب بسیار سخت‌تر می‌شود. نگه داشتن دائمی پهپاد در دیدرس شما برای اطمینان از برخورد نکردن آن به کسی یا چیزی، بسیار مهم است.

به طور کلی، پرواز با پهپاد در طول روز، زمانی که دیدن آن و شناسایی موانع احتمالی آسان است، ایده خوبی به نظر می‌رسد. با این حال، همانطور که گفته شد، برخی ساعات از روز به دلایل مختلفی می‌توانند ترجیح داده شوند.


پرواز با پهپاد (هلی شات ) در گرما : نکاتی که باید بدانید!


ساعت طلایی و ساعت آبی

با وجود اینکه به طور کلی می‌توانید در هر ساعتی از روز با پهپاد خود پرواز کنید، بسیاری از خلبانان پهپاد ترجیح می‌دهند برای گرفتن بهترین عکس‌ها در زمان‌های خاصی از روز پرواز کنند.

ساعت طلایی، که یک ساعت قبل از غروب یا درست بعد از طلوع خورشید است. زمان فوق‌العاده‌ای برای ثبت عکس‌های هوایی محسوب می‌شود. دلیل این امر درخشش طلایی رنگ غروب آفتاب است که رنگ‌های درخشان، سایه‌های نرم‌تر و عکس‌های فوق‌العاده‌ای به ارمغان می‌آورد. نور ملایم سحرگاه نیز درست مانند نور عصر، باعث ثبت عکس‌های بهتری می‌شود.

برخی از خلبانان پهپاد همچنین ترجیح می‌دهند در ساعت آبی پرواز کنند، که درست بعد از غروب یا درست قبل از طلوع خورشید است. نور خورشید که به تازگی از افق گذشته، برای روشن کردن واضح چشم‌انداز کافی است و جلوه‌های خیره‌کننده‌ای در عکاسی ایجاد می‌کند.

بهترین زمان برای پرواز با پهپاد چه موقع است؟ ,پرواز با پهپاد در باران , بهترین زمان برای پرواز با هلیشات , پرواز در زمستان , ساعت طلایی و ساعت آبی

شرایط آب و هوا

هنگام پرواز با پهپاد، باید به شرایط خاصی از جمله سرعت باد، باران و حتی دما و رطوبت توجه کنید. حتی اگر هوا روشن باشد و خورشید بالا آمده باشد، باز هم در صورت وزش باد شدید نمی‌توانید به خوبی با پهپاد خود پرواز کنید. همچنین اگر باران ببارد یا هوا خیلی گرم یا مرطوب باشد، ممکن است به پهپاد خود آسیب برسانید.

برای پرواز بهینه با پهپاد، به دنبال شرایط خشک و بدون باد زیاد و با دمای ملایم باشید. مگر اینکه پهپادی داشته باشید که به طور خاص برای شرایط آب و هوایی شدید ساخته شده باشد، از پرواز در باران، باد شدید یا هوای خیلی گرم یا سرد خودداری کنید.

پرواز با پهپاد در یک روز بارانی اشکالی ندارد؟

بهترین زمان برای پرواز با پهپاد چه موقع است؟ ,پرواز با پهپاد در باران , بهترین زمان برای پرواز با هلیشات , پرواز در زمستان

حقیقت این است که هیچ محدودیت قانونی برای اینکه بتوانید در یک روز بارانی با پهپاد خود پرواز کنید یا نه وجود ندارد. اما ملاحظات عقلانی وجود دارد که به خصوص باید به آنها توجه کنید، به ویژه زمانی که صحبت از پهپاد شما باشد و اینکه چگونه ممکن است در صورت تصمیم به پرواز در یک روز بارانی آسیب ببیند یا حتی باعث آسیب شود.

ساختار اکثر پهپادهای تفریحی ضد آب یا حتی مقاوم در برابر آب نمیباشد. پهپادهای تجاری وجود دارند که نسبت به سایرین بیشتر در برابر آب مقاوم هستند، اما این به این معنا نیست که در صورت پرواز در وسط یک روز بارانی آسیب نمی‌بینند. بنابراین، به خصوص اگر فقط یک خلبان پهپاد تفریحی هستید، بهتر است از پرواز با پهپاد خود در یک روز بارانی خودداری کنید.

با این حال، برخی از پهپادهای تجاری در واقع در برابر آب مقاوم هستند. این امکان را به خلبانان پهپادهای تجاری می‌دهد که در روزهای بارانی پهپادهای خود را به پرواز درآورند. اما در صورت تردید، همچنان بهتر است از پرواز با پهپاد خود در باران خودداری کنید، صرف نظر از اینکه پهپاد شما در برابر آب مقاوم باشد یا نباشد و صرف نظر از اینکه شما یک خلبان پهپاد تفریحی یا تجاری باشید.

آیا می‌توانید در زمستان با پهپاد پرواز کنید؟

در زمستان هوا سرد است و ممکن است در طول روز برف ببارد. برف همان آب یخ زده است. در صورت پرواز با پهپاد در هنگام برف، خطر آسیب دیدن آن بر اثر آب وجود دارد، به خصوص زمانی که برف با بدنه پهپاد برخورد کرده و آب شود. به همین دلیل، بهتر است از پرواز با پهپاد در هنگام برف بازی خودداری کنید.

مورد دیگری که باید به آن توجه کنید، عمر باتری است. باتری‌های پهپاد در شرایط آب و هوایی نامناسب دچار افت عملکرد می‌شوند. به خصوص در روزهای سرد زمستان، باتری پهپاد شما ممکن است در بالاترین سطح عملکرد خود نباشد. بسیاری از باتری‌های پهپاد در دماهای زیر صفر به درستی کار نمی‌کنند.


پرواز با پهپاد در زمستان


همچنین مسئله دید نیز مطرح است. با اینکه ممکن است در میانه روز باشید، روزهای زمستان اغلب ابری‌تر از روزهای معمولی هستند. این یعنی که به دلیل همرنگ شدن پهپاد با آسمان یا چشم‌انداز خاکستری، مسئله‌ی دید برای شما ایجاد می‌شود. به خاطر داشته باشید که هنگام پرواز، پهپاد باید همیشه در خط دید شما قرار داشته باشد.

بنابراین، در روزهای تاریک و خاکستری زمستان که باعث ایجاد مشکل در دید شما هنگام پرواز با پهپاد می‌شود، شاید تصمیم‌گیری برای پرواز بهترین کار نباشد. اما اگر مصمم به پرواز هستید، حداقل مطمئن شوید که پهپاد را به اندازه‌ی کافی نزدیک نگه داشته‌اید تا بتوانید آن را ببینید.

با در نظر گرفتن این نکات، می‌توانید به طور ایمن در زمستان با پهپاد خود پرواز کنید. فقط مطمئن شوید که هوا به شدت زیر صفر نباشد و ترجیحاً در حال بارش برف یا در روزهای خاکستری تیره که ممکن است پهپاد را گم کنید، پرواز نکنید.

در انتها برای دریافت مشاوره رایگان ، خرید و فروش ، آموزش و تعمیرات پهپاد (هلیشات) می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *