اخبار, مقاله ها

زمان پرواز پهپاد (هلیشات) چقدر است؟

زمان پرواز پهپاد DJI , مدت زمان پرواز هلیشات , زمان در هوا ماندن پهپاد , زمان پرواز هلی شات

با پیشرفت روزافزون پهپادها، زمان پرواز آنها نیز افزایش یافته است. DJI، پیشگام صنعت هلی شات ، همیشه الگویی برای مدت زمان پرواز هلیشات ها بوده است. در این نوشته شرکت کارتال، به زمان پرواز پهپادهای DJI میپردازیم.بنابراین،

متوسط زمان پرواز پهپاد DJI چقدر است؟

زمان پرواز پهپادهای DJI یا به عبارتی دیگر شارژدهی باتری هلی شات ها بسته به اندازه و سایر عوامل آن‌ها متفاوت است. اما اکثر آن‌ها می‌توانند حدود 30 دقیقه در هوا بمانند. از Mavic Pro با زمان پرواز 27 دقیقه‌ای به عنوان زمان پرواز پایین و Mavic 3 Classic با زمان پرواز 46 دقیقه‌ای به عنوان زمان پرواز بالا میتوان نام برد.

زمان پرواز تمام پهپادهای DJI موجود، حتی مدل‌های قدیمی را در ادامه آورده شده اند.

بنابراین، اگر قصد خرید یک پهپاد جدید یا کارکرده را دارید؛ توجه به زمان پرواز با در نظر گرفتن نیازهای شما میتواند بسیار مهم باشد!

پهپادهای DJI چه مدت می‌تواند پرواز کند؟

در سال ۲۰۲۴، میانگین زمان پرواز پهپادها ۳۰ دقیقه است. بسیاری از سازندگان پهپاد، از Holy Stone گرفته تا Yuneec، در حال پیاده‌سازی این استاندارد زمان پرواز در محصولات خود هستند.

می‌توانید انتظار داشته باشید که یک پهپاد معمولی DJI حداقل همین مقدار زمان پرواز بیان شده را داشته باشد.

برای مثال، Mavic Pro می‌تواند ۲۷ دقیقه پرواز کند، که کمی پایین‌تر از استاندارد ۳۰ دقیقه‌ای است. Mavic 3 Pro که جایگزین Mavic 3 Classic شده است، تقریباً همین مقدار زمان پرواز مویک 3 کلاسیک دارد.

جهت مطالعه بیشتر “نکاتی که هنگام خرید پهپاد (هلی شات) کارکرده باید به آنها توجه کنید!”

زمان پرواز مویک 3 , زمان پرواز پهپاد DJI , مدت زمان پرواز هلیشات , زمان در هوا ماندن پهپاد , زمان پرواز هلی شات

صحبت از Mavic 3 Classic شد، این پهپاد همچنان با زمان پرواز فوق‌العاده ۴۶ دقیقه‌ای، یکی از بهترین پهپادها با بیشترین زمان پرواز در بین محصولات DJI است. تعداد کمی از پهپادهای سایر سازندگان می‌توانند، نزدیک به این زمان پرواز کنند.

 FPV و Avata

نباید از پهپادهای FPV کمپانی DJI که دو مدل دارد DJI FPV و Avata را دارد، غافل شویم. این پهپادها کمترین زمان پرواز را دارند. Avata تنها می‌تواند ۱۸ دقیقه پرواز کند، در حالی که DJI FPV می‌تواند ۲۰ دقیقه در هوا بماند.

با این حال، پهپادهای FPV یک نوع کاملاً متفاوت هستند. آن‌ها برای پروازهای طولانی طراحی نشده‌اند. مجبوریم به آنها نیز اشاره کنیم زیرا بخشی از خط تولید DJI هستند. اما مقایسه زمان پرواز آنها با یک پهپاد استاندارد کمی ناعادلانه به نظر می‌رسد.

زمان پرواز پهپاد DJI , مدت زمان پرواز هلیشات , زمان در هوا ماندن پهپاد , زمان پرواز هلی شات , مدت زمان پرواز FPV و Avata

مورد دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که تفاوت بسیار واقعی بین زمان پرواز تبلیغ و واقعی وجود دارد.

مدت زمان تبلیغ شده تنها در شرایط ایده آل امکان پذیر است!

DJI و سایر سازندگان، پهپادها را در شرایط محیطی ایده‌آل آزمایش می‌کنند. شما باید دقیقاً آن شرایط را برای، به حداکثر رساندن عمر باتری، پهپاد خود محیا کنید. حتی در آن صورت، همیشه چند دقیقه کمتر از زمان تبلیغ شده خواهد بود.

علاوه بر این، در یک پرواز واقعی، هرگز نباید باتری را کاملاً خالی کنید.

زیرا این کار باعث آسیب به باتری می‌شود.

همین عامل دلیلی دیگر برای کاهش زمان واقعی، که می‌توانید پهپاد را در هوا نگه دارید، میباشد.

برای مثال، ممکن است زمان پرواز واقعی Avata به جای ۱۸ دقیقه ۱۲ یا ۱۴ شود و این کاملاً طبیعی است.

جهت مطالعه بیشتر”شرایط و مدارک اخذ مجوز پرواز پهپاد (هلیشات)”

چگونه زمان پرواز پهپاد DJI را افزایش دهیم؟

در نهایت، زمان پرواز پهپاد شما به عمر باتری آن بستگی دارد. بنابراین، وقتی می‌پرسید که “آیا می‌توانید پهپاد DJI خود را برای مدت طولانی‌تری پرواز دهید؟” در واقع می‌پرسید که “آیا می‌توان عمر باتری آن را افزایش داد؟”

و پاسخ این سوال مثبت است. با رعایت موارد زیر میتوانید عمر باتری پهپاد خود را افزایش دهید.

  • در شرایط محیطی مناسب پرواز کنید.

اگرچه نمی‌توانید کاملاً از باد اجتناب کنید، اما پرواز دادن پهپاد در شرایط محیطی مشابه، شرایطی که DJI هنگام آزمایش مدل استفاده کرده است، زمان پرواز طولانی‌تری را به شما می‌دهد. به یاد داشته باشید که به اندازه زمان تبلیغ شده پرواز نخواهید کرد، اما به آن نزدیک خواهید شد.

  • قبل از پرواز، باتری را شارژ کنید.

حتی یک باتری پیشرفته مانند Intelligent Flight Battery Plus هم تا زمانی که شارژ داشته باشد، می‌تواند کار کند. شما همیشه باید قبل از پرواز، باتری‌ها را تا حد امکان ( ۱۰۰ درصد) شارژ کنید.

زمان پرواز پهپاد DJI , مدت زمان پرواز هلیشات , زمان در هوا ماندن پهپاد , زمان پرواز هلی شات , باتری دی جی آی

  •  بار اضافی را کم کنید.

هرچه لوازم جانبی بیشتری به پهپاد خود وصل کنید، زمان بیشتری برای بلند شدن از زمین نیاز دارد و انجام مانورهای اولیه برای آن دشوارتر خواهد بود. این کار باعث فشار روی باتری می‌شود و آن را سریع‌تر از زمانی که بار اضافی کم است یا پهپاد با وزن اصلی (همانطور که از جعبه خارج می‌شود) پرواز دهید، خالی می‌کند.

  • از حالت‌ power-saving باتری استفاده کنید.

پهپادهای DJI از تمام امکانات و ویژگی‌های پیشرفته برخوردارند. آیا می‌دانستید برخی از این ویژگی‌ها می‌توانند باتری شما را بیش از حد و به صورت غیرضروری خالی کنند؟

قبل از هر پرواز، بررسی کنید که کدام حالت‌ها را می‌توانید خاموش کنید. حتی اگر به نظر می‌رسد هیچ گزینه‌ای برای خاموش کردن وجود ندارد، حداقل تا حد امکان ویژگی‌ها از حالت صرفه‌جویی در باتری استفاده کنید. این کار بر عمر باتری پهپاد شما تأثیر خواهد گذاشت.

  • از موانع اجتناب کنید.

پهپادهای DJI با قابلیت‌های پیشرفته تشخیص موانع مانند سیستم کمک خلبان پیشرفته (APAS)، حسگرهای اجتناب از موانع چند جهته و کمک بصری چند جهته عرضه می‌شوند. با این حال، این ویژگی‌ها برای کار کردن به نیروی باتری نیاز دارند.

با تا حد امکان در طول پرواز از موانع دوری کنید تا باتری شما برای مدت طولانی‌تری دوام بیاورد.

  •  از پرواز در دماهای بسیار بالا یا پایین اجتناب کنید.

باتری‌ پهپادهای امروزی ممکن است در برابر دماهای بسیار پایین یا بالا در هر دو انتهای طیف مقاومت خوبی داشته باشند. اما تحمل دمای بیرونی باعث کاهش عمر باتری پهپاد می‌شود. اگر نمی‌توانید شرایط سخت را کنترل کنید، مشکلی نیست. اما در صورت امکان در دماهای ملایم‌تر پرواز کنید.

جهت مطالعه بیشتر “پرواز در گرما : نکاتی که باید بدانید!”
  • از کنترلر دور نشوید.

برد مسافت کنترلر پهپادهای DJI خوب است. اما پرواز در مسافت های دورتر از کنترلر، بر عمر باتری تأثیر منفی می‌گذارد. ماندن در محدوده ، سیگنال‌های قوی‌تری را برای کنترل بیشتر تضمین می‌کند و همچنین باعث می‌شود قوانین VLOS (دید بصری مستقیم) را رعایت کنید.

  •  ارتفاع را حفظ کنید.

حفظ ثبات ارتفاع به میزان قابل توجهی زمان پرواز شما را در آسمان افزایش می‌دهد. حتی پهپادهای DJI نیز در ارتفاعات بالا با کاهش سریع‌تر باتری مواجه می‌شوند.

هوا در ارتفاعات رقیق‌تر است، بنابراین موتورها برای نگه داشتن شما در آسمان زمان سخت‌تری دارند.

  • باتری‌های خود را کالیبره کنید.

کالیبره کردن باتری‌های پهپاد یک کار سریع و ساده است که به طور قابل توجهی در افزایش عمر باتری شما کمک می‌کند.

با این کار از ظرفیت و ولتاژ باتری مطلع می‌شوید و اگر عملکرد ضعیفی داشته باشد، می‌توانید در مورد استفاده از آن باتری‌ها یا باتری‌های دیگر تصمیم بگیرید.

هنگامی که در هوا هستید و متوجه می‌شوید که باتری‌هایتان عملکرد بهینه ندارند، کارهای کمتری می‌توانید انجام دهید. یکی دیگر از مزایای کالیبره کردن، بررسی به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و نرم‌افزار است که پهپاد DJI شما را به‌روز نگه می‌دارد.

  • وزن

اکثر هلی شات های DJI برای اینکه در رده خود سبک‌ باشند یا تقریباً سبک‌ترین باشند، طراحی شده‌اند.

اگر هلیشات شما کمتر از ۲۵۰ گرم وزن داشته باشد، مسافت و مدت زمان بیشتری نسبت به پهپادی که ۶۰۰ گرم وزن دارد، پرواز خواهد کرد.

در حالی که پهپادهای سنگین‌تر عمر باتری کمتری دارند، در برابر باد مقاوم‌تر و بادوام‌تر هستند.

  •  دما

این به نکته‌ای که در بخش قبلی اشاره کردم برمی‌گردد، یعنی دماهای شدید عملکرد باتری پهپاد شما را مختل می‌کند. برای اطلاع از دمای محیطی که باتری پهپاد شما می‌تواند تحمل کند، دفترچه راهنمای کاربر خود را بررسی کنید یا به وب‌سایت DJI مراجعه نمایید.

هنگام کارکردن و شارژ باتری، تمام تلاش خود را برای ماندن در محدوده این دماها انجام دهید. به خاطر داشته باشید که جایی که باتری را در صورت عدم استفاده نگهداری می‌کنید نیز مهم است. همیشه باید باتری را در جای خنک، خشک و به دور از نور مستقیم خورشید و گرما نگهداری کنید.

جهت مطالعه بیشتر “پرواز در زمستان و سرما”
  •  ارتفاع

شما می‌دانید که پهپادی که ارتفاع ثابتی را حفظ کند، می‌تواند مدت زمان بیشتری نسبت به پهپادی که مدام بالا و پایین می‌رود، پرواز کند. شما می‌توانید در صورت نیاز و البته با رعایت محدودیت‌های قانونی، ارتفاع خود را تغییر دهید، اما سعی کنید این کار را به صورت ناگهانی انجام ندهید.

  •  نسبت نیرو به وزن

نسبت نیرو به وزن که با عنوان نسبت نیروی رانش به وزن نیز شناخته می‌شود، میزان کنترل شما بر هلیشات را در هنگام انجام حرکات آکروباتیک تعیین می‌کند. نسبت کلی که اکثر خلبانان استفاده می‌کنند ۲:۱ است، اما این عدد می‌تواند بسته به هلی شات شما متفاوت باشد.

  • چگالی هوا

فشار  یا چگالی هوا بر نحوه عملکرد پهپاد شما در تغییرات دما خارج از حد نرمال تأثیر می‌گذارد. هرچه چگالی هوا بیشتر باشد، عملکرد هلیشات ضعیف‌تر خواهد بود، به این معنی که عمر باتری کاهش می‌یابد.

  •  وضعیت ملخ و پروانه

وضعیت قطعات پهپاد شما عامل مهم دیگری است که بر عمر باتری تأثیر می‌گذارد. DJI قطعاتی از جمله ملخ و پروانه با کیفیت بالا تولید می‌کند. اما اگر این قطعات فرسوده شوند، هر چه زودتر آنها را تعمیر یا تعویض کنید. فرسودگی ملخ و پروانه ها عمر باتری را کاهش می‌دهد. همچنین ممکن است باعث سقوط هلیشات و خسارات بیشتر شود.

جهت مطالعه بیشتر “چک لیست نگهداری و تعمیر پهپاد (هلی شات)”

تعمیر پهپاد

  • عمر باتری

مانند تمام اجزای پهپاد، باتری نیز می‌تواند با گذشت زمان فرسوده شود. با بدتر شدن وضعیت باتری، عملکرد آن نیز کاهش می‌یابد. در نتیجه با هر بار پرواز عمر باتری پهپاد شما کمتر و کمتر می‌شود. تنها انتخاب در این زمان، تعویض باتری است.

جهت مطالعه بیشتر “تعمیرات انواع باتری DJI”

زمان پرواز هلیشات های DJ

پهپادهای DJI چه مدت در هوا میماند؟

پهپاد هلیشات هلی شات کوادکوپتر

برای  پاسخ به این سوال، این لیست مفید را گردآوری کرده‌ایم:

 

جهت مطالعه بیشتر “بهترین زمان برای پرواز با پهپاد”

 


در انتها برای دریافت مشاوره رایگان ، خرید و فروش ، آموزش و تعمیرات پهپاد (هلیشات) می توانید با ما در ارتباط باشید.


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *